Jump to content


Slika
- - - - -

One mic and Tape recorder Session


  • Please log in to reply
73 odgovor(a) na ovu temu

#1 leslie

leslie

    ommadawn

  • Members
  • 17628 posts

Vrijeme objave: 23 Rujan 2016 - 09:04

Eto, jedan kondezatorski majk + magnetofon, ne more jednostavnije šta se tiče tehnike snimanja.

Ali niti ima popravljanja, nadosnimavanja i ostalih kerefeka, baš zato nije jednostavno jer svirači moraju sami voditi produkciju, koliko su glasni, šta sviraju  itd.

Meni to zanimljivo i dosta me veseli :)

 

 

 

 



#2 leslie

leslie

    ommadawn

  • Members
  • 17628 posts

Vrijeme objave: 24 Rujan 2016 - 07:04

Ovo su inicijalni snimci s tom tehnikom, čisto da se vidi šta se može dobiti, šta korigirati. Svirano je sve iz prvog tejka pa čak i novi aranžman se po prvi put na snimci pojavljuje :biggrin:

 

Ono šta bi trebalo korigirat po meni :

- Stavit novu traku koja ne žvače

- Bacit neku majicu preko doboša

- Veću prostoriju s boljim razglasom snimat

 

Javite svoje kritike, mišljenja, prijedloge... moglo bi nam biti od pomoći

 



#3 monsignor

monsignor
  • Members
  • 70 posts

Vrijeme objave: 24 Rujan 2016 - 07:39

Ovo je fantastičan način kako održavati probe banda i kasnije kao band preslušavati i pregledavati i eventualno intervenirati, dotjeravati, mijenjati, dodavati, brisati i sl.



#4 sira

sira
  • Members
  • 4723 posts

Vrijeme objave: 24 Rujan 2016 - 18:30

Iskreno, ovo je po meni trošenje trake koja nije baš jeftina i dostupna bez nekog opravdanog razloga, jer njezin forte i je saturacija nekih frekvencija u donjem spektru midlea, ali onda treba bit nagažena, a to ne možete postić s jednim mikrofonom na cijeli bend, ali ako te veseli...
S jednim mikrofonom zvuk koji će te dobit je dokumentaristički ma koliko god vi dobro isproducirali svoje sviranje, na ovom se videu baš čuje karakter prostorije i pari se da je sniamno u poprilično akustički netretiranom prostoru, snimka podsjeća na bootlege iz 60-ih, ali ako je to bila namjera, pogodili ste skroz ali mislim da se isti rezultat može dobiti bilo kojim snimačem tipa Zoom H4 i to će funkcionirat na youtubeu, ali ćemu onda trošit traku??

 

Usput, ovo je fenomenalan način da se bend nauči dinamici sviranja



#5 leslie

leslie

    ommadawn

  • Members
  • 17628 posts

Vrijeme objave: 24 Rujan 2016 - 20:01

 mislim da se isti rezultat može dobiti bilo kojim snimačem tipa Zoom H4 i to će funkcionirat na youtubeu, ali ćemu onda trošit traku??

 

 

Evo Zoom u istoj prostoriji na istom mjestu pa možeš usporedit. stavi dobre sluške, moga bi se iznenadit (trakaš je hifi mašina 20Hz-20kHz)

P.S. dosta se toga snimalo trakom i jednim majkom kad su prostorije bile doista dobre. Probat ćemo i to, upravo zato sam uradio test snimanje.

 



#6 leslie

leslie

    ommadawn

  • Members
  • 17628 posts

Vrijeme objave: 24 Rujan 2016 - 20:03

Dupli post.
 



#7 sira

sira
  • Members
  • 4723 posts

Vrijeme objave: 24 Rujan 2016 - 20:38

pa razlika je u mikrofonu, ne znam koji je kondenzatorski u pitanju, al vjerovatno ako je u sredini ima O karakteristiku koju Zoom ovako postavljen nema, uštekaj taj kondenzatorski u H4 i čisto sumnjam da će bit velika razlika i da će više bit stvar ukusa krajnja snimka.

 

A mogu reć da znam, jer snimao sam dosta, i s dobrim kondenzatorskim mikrofonima a imam i relativno dobar magnetofon, iskreno, ja bi za bolju snimku napravio malo ozvučenje, bubanj Glyn Johns metodom, a ostalo klasično, i preko dobrog analognog pulta u magnetofon bi se dobila puno bolja snimka, koja ne bi izgubila na ovoj autentičnosti, a ubilo bi prostor koje po meni ovdje jednostavno nije dobar, ali znaš glavno pravilo snimanja - "nema pravila, radi ono šta ti najbolje zvuči" :D



#8 leslie

leslie

    ommadawn

  • Members
  • 17628 posts

Vrijeme objave: 24 Rujan 2016 - 21:35

pa razlika je u mikrofonu, ne znam koji je kondenzatorski u pitanju, al vjerovatno ako je u sredini ima O karakteristiku koju Zoom ovako postavljen nema, uštekaj taj kondenzatorski u H4 i čisto sumnjam da će bit velika razlika i da će više bit stvar ukusa krajnja snimka.

 

 

A mogu reć da znam, jer snimao sam dosta, i s dobrim kondenzatorskim mikrofonima a imam i relativno dobar magnetofon, iskreno, ja bi za bolju snimku napravio malo ozvučenje, bubanj Glyn Johns metodom, a ostalo klasično, i preko dobrog analognog pulta u magnetofon bi se dobila puno bolja snimka, koja ne bi izgubila na ovoj autentičnosti, a ubilo bi prostor koje po meni ovdje jednostavno nije dobar, ali znaš glavno pravilo snimanja - "nema pravila, radi ono šta ti najbolje zvuči" :D

Ista je karakteristika postavljena-  unidirectional, to je jedna strana, napred snima. ali da kondezator je velika membrana i ne, zoom tako ne hvata kao hifi trakaš , probao, nema šanse. upravo low mid/bass dubina. e sad par stvari mogu biti razlog jer sam probavao obe sprave sa raznim mikrofonima, meni najvjerojatnije da trakaš vidi drugačije impedancije po frekvencijama.

 

Nije ni ta ideja loša, s miksetom, to isto mogu, no mikspultevi/miksete su zajebana stvar, opet bojaju i oduzimaju ono šta je glavna intencija + šta možeš odradit jako dobro s jednim majkom nije dobro prepuštat hrpi majkova. Probao sam i profi studio, komp,višekanalno live bend, taj zvuk mi se ne sviđa, sterilno za moj ukus. Volim kad se osjeti da je live i nije apoteka.

treća opcija bi bila da se snima bend zajedno jedan majk /traka a nadosnime vokali. No idem po redu, s prvom pa gdje me odvede. Pokušat ću u odlično tretiranoj puno većoj prostoriji kroz neko vrijeme.tad bi mogao podesit bubreg opciju majka ili čak omnidirectional. Probao sam svašta kroz vrijeme i mogu reći da me ovaj inicijalni test s jednim mikrofonom i trakašem najviše veseli, najbliže je onom šta želim postići sa zvukom



#9 leslie

leslie

    ommadawn

  • Members
  • 17628 posts

Vrijeme objave: 25 Rujan 2016 - 05:25

Iskreno, ovo je po meni trošenje trake koja nije baš jeftina i dostupna bez nekog opravdanog razloga, jer njezin forte i je saturacija nekih frekvencija u donjem spektru midlea, ali onda treba bit nagažena, a to ne možete postić s jednim mikrofonom na cijeli bend, ali ako te veseli...

Da se osvrnem i na ovo, bojim se da nisi shvatio, može biti nagažena a i ne mora, osobno ne volim zvuk nagažene trake, a gazi se na masteru ne prije, šta bi značilo da na drugoj trakaškoj master mašini gaziš dok pustaš sa prve na koju si nasnimio zapis. a onda gaziš sve a ne samo low midd. traka sama po sebi ima forte u low midd i upravo zato namještaš alignement i azimut da bi dobio što više visokih, toga se sjećaš čak na tape decku- podešavaš dok ne postigneš svijetlinu snimke jer imaš nakupljanje zvuka upravo oko low midd i bass područja. čak i tako postignuta svjetlina ima wow i flutter no to i jest draž trake jer zbog toga i još niz drugih stvari (modulacije itd) stvar doživljavaš ''toplijom'' iliga manje oštrih visokih sa prisutnim low middlom. šta se tiče dubokih i low middla oni su tamo, prečesto pojačani i dublji upravo zato što zavojnice i transformatori na trakašima favoriziraju low midd i čim im dolijepiš sa kondezatorskim majkom s velikom membranom traka će reagirati na zanimljiv način u low i low middlu. Šta se tiće visokih npr. ljudi često nisu zadovoljni sa kondezatorskim majkovima tipa velika membrana je da su im presvjetli s kompjuterom (već sada postoji cijela mala industrija ljudi koji ih modificiraju), pa normalno kada su oni dizajnirani da budu što svijetliji jer se zna da će traka upravo zbog navedenih artefakata učiniti ih mekšima.Zato su mišljenja podvojena, onima koji rade s trakašima sjednu prirodno u miks ko šamar budali a ovima s digitalijom iskoče pa im je bolja solucija recimo ribbon mic, koji upravo doživljava svoj revival zbog ovih razloga dubine i topline u konjukciji s digitalijom.  sve sprave koje se služe zavojnicama , transformatorima i općenito voltage swing tehnologijom ponašaju se drugačije pa je i audio doživljaj drugačiji. stvarima se može doskočiti na razne načine, ovisi šta želimo postići i šta nam je dostupno, navikli radit itd.

Mjesto ove čitabe mogli smo se i ne osvrnuti pa kazati samo sviđa ili ne sviđa :D Stvar ukusa, estetike

 

Evo malo i digitalije s ribbonom (one mic teknologija) koga zanima, soba za snimanje je opako dobra a ni muzikaši nisu za bacit, jeli...

 

 



#10 leslie

leslie

    ommadawn

  • Members
  • 17628 posts

Vrijeme objave: 25 Rujan 2016 - 07:43

Vjerojatno Mandy zna malo više o svemu tome jer radi na novoj muzici,na masteringu. meni zanimljiv dio od 7:20 - 11  ja isto nalazim da je analogna tehnika na neku foru prostornija u startu, ima zraka, nije plošna, dublja 3D slika...



#11 sira

sira
  • Members
  • 4723 posts

Vrijeme objave: 25 Rujan 2016 - 10:54

Pa bolje da se raspišemo o ovome nego sve svedemo na sviđa/nesviđa :)

 

Istina je da večina kondenzatorskih mikrofona vrlo svijetla u visokim, ali npr Neumann U87 ili AKG 414 su poprilično neutralni i ne daju "prštave" visoke uprkos velikoj membrani, razlika je i u vrsti glazbe, ja sam snimao bend ovim sistemom koji je vrlo glasan, sa dvije distorzirane gitare te bubnjarem koji mlati, i headrooma u biti skoro i da nema tu je vjerovatno razlika u našim iskustvima.

Od akustičnih sam live radio i klape za radio, sa tri 414-ke u prostoru i klapom poredanom u polukrug klapa Cambi je zvučala fenomenalno i nisam na pultu morao ni taknit šibere, ni dodavat reverb, sve je zvučalo kako treba, dok nekima ni ozvučavanje svakog vokala posebno nije pomagalo jer su se derali, tu se točno vidilo koja od klapa zna napravit dinamiku pjevanja.

 

A šta se analogije tiče, ako bend zna šta hoće, to je velika prednost, kad smo išli radit mix u mostar, samo par okreta potenciometrom na SSL-u 4000 je "popravljalo" digitalnu snimku u pogledu živosti drastično, ako bude sreće i para želim tamo snimit cijeli drugi album i to na trakašu :) A razlika njihovog mastera i mastera koji nam je napravio CR digitalnim putem je isto drastična



#12 leslie

leslie

    ommadawn

  • Members
  • 17628 posts

Vrijeme objave: 25 Rujan 2016 - 14:05

Mene je na ovo potaknulo, ne samo na način snimanja, već i preslagivanje benda,  iskustvo s američkim bendovima gdje si ti prije mislio da oni imaju produkciju u studiju, pa se osvjedočiš da isto zvuče uživo i to recimo u jebenoj betončini od spunka gdje većina hr bendova kiksa i pol ekipe izađe vani zbog neizdržive buke. Onda vidiš ove amere koji zvuče skoro ko CD ali s energijom, na istom razglasu i mikrofonima. Mislim da niti jedna tehnika ne može ispraviti bend nego ljudi u bendu to moraju sami, način snimanja je tu manje bitan. Jako dobra prostorija pomaže jer se svi bolje čuju u startu i mogu odrediti šta je dovoljno glasno, pa kad se ti izvori usaglase nema razloga da ne zvuči ako je aranžman dobar. Ostalo je frustracija i trošenje love uzalud, ako bend nema otvorene uši teško da će ih itko imati mjesto njih.Ovi mladi ameri koje smo slušali i s nekima svirali, pa njima je u startu to bilo jasno, pazi, alternativnim bendovima. Tu je u startu Ogromna razlika bez da smo uključili rec. botun.



#13 leslie

leslie

    ommadawn

  • Members
  • 17628 posts

Vrijeme objave: 26 Rujan 2016 - 18:01

One more recorded with OneMic and Reel to Reel
Snimka s magnetofona, traka tu i tamo malo žvače ko u dobra stara vremena al ipak ne pucketa ko s gramofona. Mala Doležalka je opasna, peva, pleše i bode po dirkama ko nekad mama Sanja na Trešnjevačkom Woodstocku  :001_wub:  :biggrin: 
 
P.S. Akonto ovih snimaka dobili smo PM britanskog promotera koje započinje... Please Leslie let me have some influence in yourselves, fuck they d love you here sir x
Tko zna, možda zavrtimo koji festivalčić ili turnejicu slijedeće godine ako bog da,
 


#14 leslie

leslie

    ommadawn

  • Members
  • 17628 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2016 - 00:16

Novi pokušaj, niže naštiman doboš . nije loše za pionire :biggrin:

 



#15 Dersu Uzala

Dersu Uzala
  • Members
  • 735 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2016 - 06:47

Cuj podesava alignment i azimuth. Pretisnes dugmitj.

 

nak3.JPG

 

:sneaky2:



#16 leslie

leslie

    ommadawn

  • Members
  • 17628 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2016 - 07:55

Cuj podesava alignment i azimuth. Pretisnes dugmitj.

 

:sneaky2:

Nista japanezi, samo švabe i švicarci za taj low midd i bass :sleep:



#17 virtuoso

virtuoso
  • Members
  • 9957 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2016 - 09:04

Svidja mi se pisma, a za zvuk me zabole !



#18 leslie

leslie

    ommadawn

  • Members
  • 17628 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2016 - 13:03

Svidja mi se pisma, a za zvuk me zabole !

Haha dobra !

 

Jel su završile svirke doli? Ajmo u metropolu na pivkana, jesen u Zagrebu  !



#19 Dersu Uzala

Dersu Uzala
  • Members
  • 735 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2016 - 19:19

Nista japanezi, samo švabe i švicarci za taj low midd i bass :sleep:

 

Nis se ti ne boj, gruva to kako Bog zapoveda kad Nak (i Sony i Tandberg) podese azimut automatski, a postojale su opcije i za manualno podesavanje kod nekih modela, pa podesavas prema svojim usima.

 

E sad, bila je davno neka studija, citao sam u nekom renomiranom casopisu (hi-fi) kako Japanci drukcije 'cuju zvuk' tj. imaju malo drukcije preferencije od zapada. I zato je dobar broj proizvodjaca japanske hi-fi tehnike imao modele za domace trziste i za export. Posle sam procitao isti podatak (koji se mozda pozivao na istu studiju ili studije) kad sam citao neki traktat onih likova iz ADA amplifikacije gde su oni objasnjavali slicne momente oko nekih njihovih odluka za MP-1 preamp i Microtube 100/200 poweramp, parafraziram, na zapadu je ljudima prijemciviji i slusniji pre-amp distortion a u Japanu power-amp distortion pa su shodno tome budzili modele za repsektivno trziste. Go figure.

 

Anyway, Svajcarac je imao azimuth ('alignment') control na Revoxu B-215 al ne znam nijednog Svabu. Pricam o (cassette) tape deckovima, ne reel-to-reel.



#20 leslie

leslie

    ommadawn

  • Members
  • 17628 posts

Vrijeme objave: 07 Listopad 2016 - 10:43

Nis se ti ne boj, gruva to kako Bog zapoveda kad Nak (i Sony i Tandberg) podese azimut automatski, a postojale su opcije i za manualno podesavanje kod nekih modela, pa podesavas prema svojim usima.

 

E sad, bila je davno neka studija, citao sam u nekom renomiranom casopisu (hi-fi) kako Japanci drukcije 'cuju zvuk' tj. imaju malo drukcije preferencije od zapada. I zato je dobar broj proizvodjaca japanske hi-fi tehnike imao modele za domace trziste i za export. Posle sam procitao isti podatak (koji se mozda pozivao na istu studiju ili studije) kad sam citao neki traktat onih likova iz ADA amplifikacije gde su oni objasnjavali slicne momente oko nekih njihovih odluka za MP-1 preamp i Microtube 100/200 poweramp, parafraziram, na zapadu je ljudima prijemciviji i slusniji pre-amp distortion a u Japanu power-amp distortion pa su shodno tome budzili modele za repsektivno trziste. Go figure.

 

Anyway, Svajcarac je imao azimuth ('alignment') control na Revoxu B-215 al ne znam nijednog Svabu. Pricam o (cassette) tape deckovima, ne reel-to-reel.

Da , no poslije su otkrili da japanske sprave nisu toliko hifi u visokima ali i  da im fali dubine u nižim područjima midd/low/bass jer su htjeli upravo tu da je čisto. poslije su švabe shvatile da tu ne treba inzistirati na hifi već na muzikalnom ugođaju. utoliko njemačke sprave imaju često ugodniji i dublju sliku tih područja. No nevažno,  danas sve to lijepo radi (i bitno drugačije za naše uši) naravno, ako je dobro podešeno i  ako su glave uređaja u dobrom stanju.

 

slažem se s srednjim paragrafom, Da, narodi čuju malo drugačije upravo vezano uz muziku/jezik koju slušaju na vlastitom terenu. Recimo japanski Teac je bio jak u americi upravo radi toga što si naveo, konzultacije i modifikacije za export.

 

Osim Studera Telefunken je bio studijski car (recimo M15 , M15A) Reel to Reel






Topic Led By

Category 1
Important Section
O nama
Glazbeni Forum je najveća zajednica glazbenika i ljubitelja glazbe na hrvatskom internetu još od 2003. godine.
Brojimo preko 25 000 registriranih članova.
Pratite nas
facebook Twitter Youtube Feed
Copyright © 2003 - 2016 Glazbeni Forum. Sva prava pridržana.