Jump to content


Slika
- - - - -

Hrvatska gitarska profesionala


  • Please log in to reply
301 odgovor(a) na ovu temu

#1 Dan the man

Dan the man
  • Members
  • 14 posts

Vrijeme objave: 07 Studeni 2005 - 22:27

pozdravevo pošto sam novi na grupi ukratko da se predstavim. Sviram gitaru sveukupno oko 15 godina. Prva faza je bila blues tipa Cream, Clapton pa Led Zeppelin, Hendrix pa faza Deep purple...zatim otkriće Satrianija, Vai-a, Malmsteena, Friedmana-Beckera. Sati i sati provedeni u sobi prašeći po ljestvicama na užas roditelja i susjeda, nekoliko godina sviranja u bendu radeći na autorskim stvarima ala Maideni koje nikad nisu ugledale svjetlo dana. Zatim veliko otkriće Dream theater i razočaranje što nemogu okupit bend koji bi to svirao. Radi zasićenja ostavljam gitaru i hvatam se klavira. Počinjem od početaka učeči teoriju i tehniku po školskom programu. To me držalo cca 5-6 godina kad se opet javila neizdrživa želja za gitarom. Trenutno radim na vraćanju u formu a ono na čemu bi trebao poraditi su sluh, čitanje, transkripcija, veliki dio glazbene teorije....(ima toga još)...no mene zanima nešto drugo: Kakva je situacija među hrvatskim profesionalcima? Na kojem su oni tehničkom, teorijskom, mentalnom nivou? Mislim, recimo, na one najeksponiranije tipa Bruno Kovačić, Vedran Božić, neznam ostala imena ali ih možemo vidjeti po festivalima, koncertima naših estradnjaka, studijima. Ima li takvih na forumu? Da li netko pozna nekog ili je imao prilike svirati s nekim od njih? Konkretno me zanima koliko još graha moram jesti da bi mogao radit što i oni. Tehnički sam definitivno dorastao ali me zanimaju drugi aspekti profesionalnog bavljenja glazbom. Isplati li se to uopće? Može li se od tog živjeti?

#2 zakk wylde

zakk wylde
  • Members
  • 88 posts

Vrijeme objave: 07 Studeni 2005 - 23:29

Ako si tehnički dorastao takvim ljudima,neki od njih su btw odlični gitaristi,onda samo poradi na smislu za biznis. :)

#3 Gerontius

Gerontius
  • Members
  • 4244 posts

Vrijeme objave: 07 Studeni 2005 - 23:31

tesko je reci isplati li se ili ne... ovisi koliko si spreman na muzicke kompromise

#4 Tr4f1ka

Tr4f1ka
  • Members
  • 169 posts

Vrijeme objave: 07 Studeni 2005 - 23:31

Da li netko pozna nekog ili je imao prilike svirati s nekim od njih?

ja poznam jednog, ajmo rec profesionalca, iz osijeka, nije toliko poznat vjerojatno u hrvackoj ali u osijeku, je, rjec je o NINDŽI ( nino, ninac, kak ocete ) i imo sam prilike dosta puta svirat snjim ( zapravo mi je on davo instrukcije jos prije, neznam jese to ubraja u "sviranje snjim" ), ali po njegovoj tehnici rekao bi da je itekako dorastao bilo kojem gitaristu u hrvackoj... Mislim covjek svira nesto vise od 30 godina, i nema pjesme koju on nemoze skinit ( od malmsteena i petruccija do kojekakvih jazzera ) , a sto se tice teorijskog znanja, covjek je majstor...eto, toliko od mene, bar sam odgovorio na jedno pitanje :)

#5 ampsmaker

ampsmaker
  • Members
  • 1737 posts

Vrijeme objave: 07 Studeni 2005 - 23:35

Odakle si?

#6 inquisitor

inquisitor
  • Members
  • 277 posts

Vrijeme objave: 07 Studeni 2005 - 23:35

pozdravevo pošto sam novi na grupi ukratko da se predstavim. Sviram gitaru sveukupno oko 15 godina. Prva faza je bila blues tipa Cream, Clapton pa Led Zeppelin, Hendrix pa faza Deep purple...zatim otkriće Satrianija, Vai-a, Malmsteena, Friedmana-Beckera. Sati i sati provedeni u sobi prašeći po ....................... Tehnički sam definitivno dorastao ali me zanimaju drugi aspekti profesionalnog bavljenja glazbom. Isplati li se to uopće? Može li se od tog živjeti?

ako baš želiš, pripremi se na intezivan usis fekalija ako baš želiš uspjeti ovdje. zamisli samo, hrv. dream theater na HTV glazbenoj emisiji? moja mašta jednostavno ne može to projecirati. u ovo vrijeme, ako si i tehnički nadasve super, to ti niš ne vrijedi, jer su sad kramp vremena (još se sjećam oduševljenje publike yes pesom u močvari) pa trebaš za uspjeh npr. usaditi treću sisu ak hoćeš biti zapažen..

#7 marioo

marioo
  • Members
  • 256 posts

Vrijeme objave: 07 Studeni 2005 - 23:40

A koliko sada imas godina?Nije bitna teorija za uspjeh....Za uspjeh je potrebno znati inspiraciju pretvoriti u umjetnicko djelo.

#8 Gerontius

Gerontius
  • Members
  • 4244 posts

Vrijeme objave: 07 Studeni 2005 - 23:43

ok, problem kod nas je sto je jako mala muzicka scena, i oni koji zele zivjeti od glazbe moraju se pripremit na to da ce 20% svirat ono sto vole a ostalo vrijeme krpati proracun sa nekim gazama za pop izvodjace, instrukcije i slicnojedan od najjacih gitarista koje osobno poznajem, nekad je svirao u zivoj legendi, sad svira na vjencannjima... covjeka uopce ne krivim.. svirka na vjencanjima kupila mu je stan i auto.. od stalnog posla ima normalnu placu a vjencanja su mu odlican nacin da zaradi...

#9 ampsmaker

ampsmaker
  • Members
  • 1737 posts

Vrijeme objave: 07 Studeni 2005 - 23:45

ako baš želiš, pripremi se na intezivan usis fekalija ako baš želiš uspjeti ovdje. zamisli samo, hrv. dream theater na HTV glazbenoj emisiji? moja mašta jednostavno ne može to projecirati. u ovo vrijeme, ako si i tehnički nadasve super, to ti niš ne vrijedi, jer su sad kramp vremena (još se sjećam oduševljenje publike yes pesom u močvari) pa trebaš za uspjeh npr. usaditi treću sisu ak hoćeš biti zapažen..

Koji je to nevjerovatan pesimizam. Uzmi moj promjer, godine rada, vjera ne u sebe nego u svoj rad, ako se ne može ovdje, probaj vani. Svijet prepoznaje kvalitetne. Mi sa našom paranojom, nismo sposobni ni jedinstvenu klapsku pjesmu plasirati u svijet.Ovdje nema upornosti, odnosno teorija: najprije novac, a onda ću ja raditi. To je sistem jeftine prostitutke.Ljudi dobri suradnici postoje, teško ih je naći ali kada si našao nekoliko već je dovoljno.

#10 hammond maniac

hammond maniac
  • Members
  • 1429 posts

Vrijeme objave: 08 Studeni 2005 - 02:08

Svaka čast,kod nas svi vježbaju ne za sebe,nego sanjajući da će jednoga dana to unovčiti...vježbaj,vjeruj u sebe i svoj rad i uspjeh sigurno neće izostati,to je filozofija velikih...neka ti uspjeh ne bude cilj,nego rezultat,rekli su mi davno i ja se držim toga... :) :)

#11 ampsmaker

ampsmaker
  • Members
  • 1737 posts

Vrijeme objave: 08 Studeni 2005 - 11:06

ma njih sam stavio jer koristim svaku priliku da ih malo poserem. i dt sam bezveze stavio kao bend koji nije radijo-frendli, tj. onaj tip benda koji ne mogu zamisliti na htvu, mtv bla bla bla

Misliš ti stvarno da je svima stalo da budu na HTV i MTV? Misliš ti da je svima stalo da sviraju pred 10.000 ljudi? Misliš ti da je svima stalo da imaju zlatne ploče? Misliš ti da da je svima stalo da budu popularni.Griješiš mladiću. To su dječja sranja u pelene. A koristiti svaku priliku da nekog posereš su isto dječja sranja. Budi razuman čovjek. Ja ti te stvari ne znam objasniti na pristojan način, pa moram ovako, na tvoj način.

#12 Gerontius

Gerontius
  • Members
  • 4244 posts

Vrijeme objave: 08 Studeni 2005 - 14:39

da je glazbenicima samo do televizije, vila i bazena, jazz bi davno izumro. ali nije. jer je jako dobra muzika

#13 Dan the man

Dan the man
  • Members
  • 14 posts

Vrijeme objave: 08 Studeni 2005 - 18:00

Zaboravih ubaciti da sam iz Zagreba i trenutno imam 30 godina.Osnovna misao svega toga je da bi osim gušta sviranja htio tu i tamo staviti neku pinkicu u džep ako ništa drugo barem za troškove opreme, a sviranje po svadbama mi je malo prevelik kompromis. Nemam želudac za to. Druga stvar je što sad više nemam niti vremena svirati po šest sati dnevno. Posao mi oduzima dosta vremena, pa se sviranje sviranje svodi na maksimum sat vremena preko tjedna i par sati vkendom u garaži s frendom bubnjarem.

#14 KresoD

KresoD
  • Members
  • 1548 posts

Vrijeme objave: 08 Studeni 2005 - 20:57

Kao odgovor na originalno pitanje Dan the man-u, iz vlastitog iskustva (10 godina na estradi): vodeći glazbeni profesionalci ne ističu se nužno tehničkom virtuoznošću ili poznavanjem glazbene teorije. Čak štoviše, neki od njih s kojima sam svirao uopće ne poznaju glazbenu teoriju ili imaju ograničenu tehniku, no ono što ih redovito ističe jest (u nedostatku boljih termina) muzikalnost, glazbeni (i često scenski) autoritet, odličan zvuk i zanat. I naravno, reputaciju.Da malo pojasnim: muzikalnost - osjećaj za ritam i melodiju i visinu tona (pitch), za ono što je važno u pjesmi, aranžmanu; velika ljubav prema glazbi. Glazbeni autoritet: npr, kad gitara ima solo, e onda se frajer neće "šuljati" nego će raspaliti "da zubi trnu", ali taman koliko i kad treba. Odličan zvuk: zbog toga vas plaćaju - da proizvedete odličan zvuk. Zanat: to je ono što jako nedostaje ljudima koji su uglavnom svirali po autorskim i amaterskim (bez uvrede) bendovima. To je znanje koje je teško steći bez puno prakse i utakmica u nogama, i to utakmica i na stadionima i na lokalnim terenima punim rupa; npr: znanje sviranja na velikoj bini sa pravim monitoringom, sviranje uživo pred raznim publikama: u malom klubu, u velikoj dvorani, u živom nastupu na televiziji i radiju... Meni se estrada "dogodila" prije desetak godina kada sam slučajnim spletom okolnosti uletio u profi bend (gaže, svatovi, itd) koji je nakon toga počeo svirati sa Severinom (5 godina), i zadnje tri godine sa Vesnom Pisarović. U međuvremenu sam odsvirao nekih 600 - 700 koncerata (od birtija, diskoteka, šatora, zabavetina do velikih koncertnih dvorana), obišao svijet, svirao u odličnom bendu, upoznao odlične glazbenike i svirao s njima, kupio odličnu opremu i, najvažnije: u potpunosti i iz temelja promijenio pristup sviranju i glazbi, da bih uopće mogao funkcionirati kao dio sistema, dio profi benda.Čini mi se da je najvažniji element uspjeha (uz podrazumijevanje da ipak valjaš barem malo) - naći se na pravom mjestu u pravo vrijeme. Uz hrpu dobrih glazbenika i divnih ljudi koji rade kao profesionalci ima isto toliki broj onih koji rade, "u poslu su" a njihovo znanje i osobnost nisu baš za uzor. I, naravno, daleko najveći broj je onih koji su potencijalno super glazbenici ali nikad taj potencijal neće ostvariti jer nikako da uđu u posao.E, sad, nemoj se ljutiti ali mi se nekako čini da ćeš ti teško dobiti priliku da uđeš u posao zbog stava da su ti "svadbe malo preveliki kompromis". Od svih stvarno velikih glazbenika koje sam upoznao, velika većina je svirala i još uvijek svira na svadbama. Čak štoviše, nekako se podrazumijeva da svaki profić ima u malom prstu toliko iskustva i repertoara da može odraditi npr svatove. Ono što daje tako lošu reputaciju sviranju svadbi su loši gažerski bendovi i bendovi koji sviraju glazbu koja ne pripada našem civilizacijskom krugu (narodnjake). Na žalost, zarađivanje od glazbe u Hrvatskoj nije stvar umjetnosti već industrije zabave. Nadam se da sam bio od pomoći (i da nisam ugnjavio).

#15 Dan the man

Dan the man
  • Members
  • 14 posts

Vrijeme objave: 09 Studeni 2005 - 00:03

Kao odgovor na originalno pitanje Dan the man-u, iz vlastitog iskustva (10 godina na estradi): vodeći glazbeni profesionalci ne ističu se nužno tehničkom virtuoznošću ili poznavanjem glazbene teorije. Čak štoviše, neki od njih s kojima sam svirao uopće ne poznaju glazbenu teoriju ili imaju ograničenu tehniku, no ono što ih redovito ističe jest (u nedostatku boljih termina) muzikalnost, glazbeni (i često scenski) autoritet, odličan zvuk i zanat. I naravno, reputaciju.Da malo pojasnim: muzikalnost - osjećaj za ritam i melodiju i visinu tona (pitch), za ono što je važno u pjesmi, aranžmanu; velika ljubav prema glazbi. Glazbeni autoritet: npr, kad gitara ima solo, e onda se frajer neće "šuljati" nego će raspaliti "da zubi trnu", ali taman koliko i kad treba. Odličan zvuk: zbog toga vas plaćaju - da proizvedete odličan zvuk. Zanat: to je ono što jako nedostaje ljudima koji su uglavnom svirali po autorskim i amaterskim (bez uvrede) bendovima. To je znanje koje je teško steći bez puno prakse i utakmica u nogama, i to utakmica i na stadionima i na lokalnim terenima punim rupa; npr: znanje sviranja na velikoj bini sa pravim monitoringom, sviranje uživo pred raznim publikama: u malom klubu, u velikoj dvorani, u živom nastupu na televiziji i radiju... Meni se estrada "dogodila" prije desetak godina kada sam slučajnim spletom okolnosti uletio u profi bend (gaže, svatovi, itd) koji je nakon toga počeo svirati sa Severinom (5 godina), i zadnje tri godine sa Vesnom Pisarović. U međuvremenu sam odsvirao nekih 600 - 700 koncerata (od birtija, diskoteka, šatora, zabavetina do velikih koncertnih dvorana), obišao svijet, svirao u odličnom bendu, upoznao odlične glazbenike i svirao s njima, kupio odličnu opremu i, najvažnije: u potpunosti i iz temelja promijenio pristup sviranju i glazbi, da bih uopće mogao funkcionirati kao dio sistema, dio profi benda.Čini mi se da je najvažniji element uspjeha (uz podrazumijevanje da ipak valjaš barem malo) - naći se na pravom mjestu u pravo vrijeme. Uz hrpu dobrih glazbenika i divnih ljudi koji rade kao profesionalci ima isto toliki broj onih koji rade, "u poslu su" a njihovo znanje i osobnost nisu baš za uzor. I, naravno, daleko najveći broj je onih koji su potencijalno super glazbenici ali nikad taj potencijal neće ostvariti jer nikako da uđu u posao.E, sad, nemoj se ljutiti ali mi se nekako čini da ćeš ti teško dobiti priliku da uđeš u posao zbog stava da su ti "svadbe malo preveliki kompromis". Od svih stvarno velikih glazbenika koje sam upoznao, velika većina je svirala i još uvijek svira na svadbama. Čak štoviše, nekako se podrazumijeva da svaki profić ima u malom prstu toliko iskustva i repertoara da može odraditi npr svatove. Ono što daje tako lošu reputaciju sviranju svadbi su loši gažerski bendovi i bendovi koji sviraju glazbu koja ne pripada našem civilizacijskom krugu (narodnjake). Na žalost, zarađivanje od glazbe u Hrvatskoj nije stvar umjetnosti već industrije zabave. Nadam se da sam bio od pomoći (i da nisam ugnjavio).

Hvala KrešoD na prosvjetljenju. Slobodno se ti još raspiši, zanimaju me iskustva, doživljaji, detalji (može i na privatan mail ak nije za javnost ;D). Inače se potpuno slažem s tobom pogotovo što se tiče gažerskog iskustva, repertoara, zvuka. To su sve stvari koje meni debelo fale i nemogu se ničim nadoknaditi. Uz sve to, kažeš, potrebna je i sreća da bi se uopće dobila prilika. Ne zvuči nimalo optimistično ali od nekud se mora krenuti. Iskreno, nebi se ni htio naći u tome svemu a da nemam bar nekakvo iskustvo nastupanja iza sebe i dobru opremu/zvuk. Da se ne shvati krivo, meni nebi bilo ispod časti svirati na priredbama ili svatovima ali bi definitivno rađe zanat pekao u nekom cover bendu ili slično.   BTW kad sam počinjao svirati  uzimao sam satove gitare kod tvoga brata, nekoliko puta i kod tebe no tada me zanimalo samo kako odsvirati neki solo od Malmsteena ili Satrianija :-\ Jako ste mi pomogli i baš mi je drago da ste još u tome svemu.  Možda se kroz neko vrijeme i sretnemo na nekoj gaži  ;D

#16 ampsmaker

ampsmaker
  • Members
  • 1737 posts

Vrijeme objave: 09 Studeni 2005 - 00:18

Jedino mi nije jasno kako je Krešo sve to izdržao. Bez uvrede, ali čovjek sa sluhom teško da to može. Ne hvala, ni za koji novac. 1973. godine sam svirao Uriah Heep, Grand Funk i Zeppeline. 2005 godine da tralalakam po svijetu. Nikako. Ne bih mogao.

#17 Gerontius

Gerontius
  • Members
  • 4244 posts

Vrijeme objave: 09 Studeni 2005 - 00:22

zasto ne? to je stvar profesionalnosti... stvar ponude i potraznjeako covjek ide zivit od glazbe... treba nekako prehranit obitelj

#18 ampsmaker

ampsmaker
  • Members
  • 1737 posts

Vrijeme objave: 09 Studeni 2005 - 00:25

A ti Dan the man, vjeruj starom liscu, mačku i vuku sve u jednom, mala tebi korist od Satrianija i Malnsteena. Od tebe u bandu se traži da budeš podjednak sa ostalima a ne da te drugi prate. Treba prašit pred ljudima da bi te ljudi tražili.Nadam se da me razumiješ, potrebna je kilometraža i to sa glazbom koja je na samom rubu tvojih sposobnosti.

#19 ampsmaker

ampsmaker
  • Members
  • 1737 posts

Vrijeme objave: 09 Studeni 2005 - 00:27

zasto ne? to je stvar profesionalnosti... stvar ponude i potraznjeako covjek ide zivit od glazbe... treba nekako prehranit obitelj

A neeeeeeeeee, naši glazbenici se ravnaju prema potražnji. Sve naopako. Ima nas koji ne prihvaćamo da nam netko pljune novčanicu na čelo.

#20 David

David
  • Members
  • 1887 posts

Vrijeme objave: 09 Studeni 2005 - 00:30

Evo , i ja ću ti reći iz vlastitog iskustva : jebeš savjete , sam moraš naći svoj put u glazbi i svoje mjesto . Tvoj uspjeh u glazbi bit će upravo onoliki koliki ti želiš da bude , i onoliki koliko si spreman žrtvovati za uspjeh . Sve u životu ima svoju cijenu , što uspješniji si u glazbi , to ti je više narušen privatni život . Sam moraš naći svoju ravnotežu između glazbe i svega drugoga , nije teško uspjeti ako si dovoljno uporan i tvrdoglav , diskografske kuće se vole uvjeriti da se u tebe ili tvoj band isplati ulagati , da se nećete raspasti nakon prvog problema , jer ako u tebe netko uloži novce , onda gleda da te novce i zaradi nazad + profit ...Ono što je najgore u ovom poslu je da ti se svi smješkaju i svi su ljubazni prema tebi (mislim na ljude s kojima pregovaraš o poslu) , a svi će ti sa osmjehom zabiti nož u leđa čim im ne budeš trebao . Valjda je tako i u drugim poslovima , nisam se bavio ničim drugim pa ne znam , ali malo me to frustrira jer sam navikao biti pošten i otvoren sa ljudima pa očekujem isto i od njih , a to uglavnom tako ne ide ...I na kraju , od glazbe se može živjeti , ja živim (bez narodnjaka) već 18 godina samo od glazbe i ničega drugog . Živim skromno , ne vozim skupo auto , ali živim radeći ono što volim . Nije uvijek lako , puno je stresa , moraš se boriti za svaku svirku i u poslu si uvijek na početku , ali ne bih to mijenjao ni za koji drugi posao , ako si dovoljno dobar i ustrajan , naći će se način da možeš živjeti od toga ...




Category 1
Important Section
O nama
Glazbeni Forum je najveća zajednica glazbenika i ljubitelja glazbe na hrvatskom internetu još od 2003. godine.
Brojimo preko 25 000 registriranih članova.
Pratite nas
facebook Twitter Youtube Feed
Copyright © 2003 - 2016 Glazbeni Forum. Sva prava pridržana.