Jump to content


Slika
- - - - -

Zašto iz glazbene škole izlaze debili?


  • Please log in to reply
398 odgovor(a) na ovu temu

#1 čelist

čelist
  • Members
  • 218 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2010 - 09:06

Pozdrav, nadam se da sam u dobar podforum smjestio temu...Mene zanima, zašto je tako loše napravljen sustav glazbenih škola? Prvo, sve se bazira na klasici (+renesansa, barok) i tim počecima skladanja u suvremenim tonalitetima (+počeci polifonije), počecima harmonije, višeglasnog vokalnog pjevanja... Ne osporavam klasiku (mislim na sve te stilove, tj. taj dio koji se proučava u glazbenim školama), ali sva pažnja je usmjerena u tom pravcu. I onda ljudi kažu: "pa to su ti temelji, otuda je sve krenulo!". Ja se s tim slažem, ali nije li to glupo razmišljanje? Nijedan drugi stil se ne proučava i onda dobijete slijedeće...(Drugo) Učenici za vrijeme svog glazbenog školovanja (govorim o srednjoj glazbenoj, osnovna je ipak još neozbiljna...) uopće ne povezuju stvari. Tu i tamo se nađe neki rocker koji i sa strane ima bend, ali čak ni on ne vidi neke sličnosti s onim što uči u glazbenoj i s onim što radi na probama benda - to su dva ne spojiva svijeta njemu... Svi slijepo uče to što moraju - i to je to. Netko će imati 5 iz harmonije ali mu opet ništa nije jasno, čak i većina njih ne zna da se tu radi doslovno samo o vokalnoj harmoniji tog vremena i da ona nema tako puno veze sa instrumentalnom... To je šteta, ima tako puno dobrih instrumentalista i sluhista, koji to svoje utrošeno vrijeme za vježbanje na kraju bace - savršeno barataju tim gradivom koje se od njih traži ali to je to. Samo to. (Treće) To je zato što im se jedino to nudi, a učenici još nisu dovoljno zreli da sami istražuju. Oni slušaju veliki durski septakord (maj7), mali molski (mol7) itd itd. A zašto? Ti akordi nisu uobičajeni u klasici... I onda opet dobijete učenika koji savršeno čuje, ali on jadan ni ne zna da se takvi akordi koriste u drugim stilovima i da su oni sposobni to čuti u nekoj pjesmi. Glazbena škola se držu svog jednog neaktualnog stila + učenici ne istražuju jer ni ne znaju da ima i druge kvalitetne glazbe = čovjek sa završenom srednjom školom koji je neupotrebljiv u bilo kojem drugom stilu. I to je onda glazbenik?U glazbenoj školi je sve servirano, nema nijednog predmeta gdje bi se pokazala neka nadarenost za skladanje (eventualno klasične glazbe), improviziranje, smisla za harmoniju, gdje bi učenik pokazivao neka svoja rješenja, pisao aranžmane... Uopće im nije jasno koliko je bitno svirati u bendu. Komorno sviranje je samo loš pokušaj...Kada se riješava primjer iz harmonije, najmanje je bitno kako će on na kraju zvučati. Bitno je da se držiš pravila, da nemaš slabijih spojeva i ti si napravio posao!! U praksi to ide puno drugačije...I tako se to sve odvija do akademije, gdje se uglavnom muški počnu samoinicijativno interesirati i za druge pravce, za druge stilove... Shvate da je u biti rock odlična stvar, da moraš biti mozak za jazz, zavole pop glazbu... Mada se u planu i programu školovanja ništa ne mijenja, i dalje se moraš diviti samo Mozartu, Beethovenu i Bachu, jer su oni jedini "pravi" glazbenici!A cure? One ostaju i dalje zatucane jer nemaju priliku svirati po razno raznim bendovima, te unatoč svojim sjajnim temeljima za dalje u bilo kojem pravcu ostaju ukopane na mjestu, i može ih biti sram kada kažu da su glazbeni umjetnici. Oni su obični zanatlije, ali ipak profinjeni jer im je zanat glazba. A većina ljudi koji idu u kazalište, tjeraju svoju djecu u glazbene škole (a nisu nikada imali veze sa glazbom) i plješću odličnim skladbama zapravo uopće ne razumiju ni što slušaju, ni što gledaju - oni znaju da je to nešto kvalitetno, i oni znaju da su viđeni na nečem kvalitetnom. I čak počnu misliti da se razumiju u kvalitetu glazbe...Kada glazbena škola bude pokrila više strana glazbe, onda će možda više djece voljeti ići u glazbenu i stvarno će u tome uživati... I neće se dogoditi da neki ljudi koji nemaju dana glazbene škole pred njima "rasturaju".

#2 MARCOS

MARCOS
  • Members
  • 1222 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2010 - 09:16

Pozdrav, nadam se da sam u dobar podforum smjestio temu...Mene zanima, zašto je tako loše napravljen sustav glazbenih škola? Prvo, sve se bazira na klasici (+renesansa, barok) i tim počecima skladanja u suvremenim tonalitetima (+počeci polifonije), počecima harmonije, višeglasnog vokalnog pjevanja... Ne osporavam klasiku (mislim na sve te stilove, tj. taj dio koji se proučava u glazbenim školama), ali sva pažnja je usmjerena u tom pravcu. I onda ljudi kažu: "pa to su ti temelji, otuda je sve krenulo!". Ja se s tim slažem, ali nije li to glupo razmišljanje? Nijedan drugi stil se ne proučava i onda dobijete slijedeće...(Drugo) Učenici za vrijeme svog glazbenog školovanja (govorim o srednjoj glazbenoj, osnovna je ipak još neozbiljna...) uopće ne povezuju stvari. Tu i tamo se nađe neki rocker koji i sa strane ima bend, ali čak ni on ne vidi neke sličnosti s onim što uči u glazbenoj i s onim što radi na probama benda - to su dva ne spojiva svijeta njemu... Svi slijepo uče to što moraju - i to je to. Netko će imati 5 iz harmonije ali mu opet ništa nije jasno, čak i većina njih ne zna da se tu radi doslovno samo o vokalnoj harmoniji tog vremena i da ona nema tako puno veze sa instrumentalnom... To je šteta, ima tako puno dobrih instrumentalista i sluhista, koji to svoje utrošeno vrijeme za vježbanje na kraju bace - savršeno barataju tim gradivom koje se od njih traži ali to je to. Samo to. (Treće) To je zato što im se jedino to nudi, a učenici još nisu dovoljno zreli da sami istražuju. Oni slušaju veliki durski septakord (maj7), mali molski (mol7) itd itd. A zašto? Ti akordi nisu uobičajeni u klasici... I onda opet dobijete učenika koji savršeno čuje, ali on jadan ni ne zna da se takvi akordi koriste u drugim stilovima i da su oni sposobni to čuti u nekoj pjesmi. Glazbena škola se držu svog jednog neaktualnog stila + učenici ne istražuju jer ni ne znaju da ima i druge kvalitetne glazbe = čovjek sa završenom srednjom školom koji je neupotrebljiv u bilo kojem drugom stilu. I to je onda glazbenik?U glazbenoj školi je sve servirano, nema nijednog predmeta gdje bi se pokazala neka nadarenost za skladanje (eventualno klasične glazbe), improviziranje, smisla za harmoniju, gdje bi učenik pokazivao neka svoja rješenja, pisao aranžmane... Uopće im nije jasno koliko je bitno svirati u bendu. Komorno sviranje je samo loš pokušaj...Kada se riješava primjer iz harmonije, najmanje je bitno kako će on na kraju zvučati. Bitno je da se držiš pravila, da nemaš slabijih spojeva i ti si napravio posao!! U praksi to ide puno drugačije...I tako se to sve odvija do akademije, gdje se uglavnom muški počnu samoinicijativno interesirati i za druge pravce, za druge stilove... Shvate da je u biti rock odlična stvar, da moraš biti mozak za jazz, zavole pop glazbu... Mada se u planu i programu školovanja ništa ne mijenja, i dalje se moraš diviti samo Mozartu, Beethovenu i Bachu, jer su oni jedini "pravi" glazbenici!A cure? One ostaju i dalje zatucane jer nemaju priliku svirati po razno raznim bendovima, te unatoč svojim sjajnim temeljima za dalje u bilo kojem pravcu ostaju ukopane na mjestu, i može ih biti sram kada kažu da su glazbeni umjetnici. Oni su obični zanatlije, ali ipak profinjeni jer im je zanat glazba. A većina ljudi koji idu u kazalište, tjeraju svoju djecu u glazbene škole (a nisu nikada imali veze sa glazbom) i plješću odličnim skladbama zapravo uopće ne razumiju ni što slušaju, ni što gledaju - oni znaju da je to nešto kvalitetno, i oni znaju da su viđeni na nečem kvalitetnom. I čak počnu misliti da se razumiju u kvalitetu glazbe...Kada glazbena škola bude pokrila više strana glazbe, onda će možda više djece voljeti ići u glazbenu i stvarno će u tome uživati... I neće se dogoditi da neki ljudi koji nemaju dana glazbene škole pred njima "rasturaju".

pec pec pecsad će bit sranja, idem ubost par piva i zavalit se :thumbup::thumbup:btw. najbolje glazbenike koje sam upoznao jesu oni koji su glazbeno obrazovani ali koji su istovremeno zainteresirani za sve živo oko glazbe i koji su svirali u raznim varijantama..ali to ti je tako sa svakom školom. Moj buraz je završio elektrotehniku i o tome ne zna NIŠTA!!!! Niti ga zanima. A trebao bi kao biti gotov majstor koji može krenuti sa poslom..pa da ubije sebe i još nekog:thumbdown::cursing:škole služe za čuvanje djece dok su roditelji na poslu, za učenje je svako za sebe odgovoran :thumbup:

#3 Snoop

Snoop
  • Members
  • 215 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2010 - 09:47

(Treće) To je zato što im se jedino to nudi, a učenici još nisu dovoljno zreli da sami istražuju. Oni slušaju veliki durski septakord (maj7), mali molski (mol7) itd itd. A zašto? Ti akordi nisu uobičajeni u klasici... I onda opet dobijete učenika koji savršeno čuje, ali on jadan ni ne zna da se takvi akordi koriste u drugim stilovima i da su oni sposobni to čuti u nekoj pjesmi.

Sa svime se slažem, jedino sa ovim ne... pa kako je to moguće savršeno čuti a ne prepoznati te akorde u našim pop pjesmama recimo.. 99% posto modernih bendova ih koristi.. hoćeš od dine dvornika, flyera, detour, ivana kindl... onda jamiroquai, maroon5 od stranih.. ma ima hrpa glazbe gdje se to koristi.. vjerovatno da analiziraju pjesmu 5 minuta bi to bez problema prepoznali.. čak i ja koji nisam išao u glazbenu znam na prvu pogoditi kakvi su akordi bez analize, samim tim što mi zvuči kompleksnije, ljepše.sad druga stvar je ako njih ne zanima takva glazba pa se zato ni ne trude obraćati pažnju na nju.inače mi je glup način na koji se uči u glazbenoj školi.. hrpa "neprimjenjive" teorije, i po meni jedino što je dobro, vježbanje sluha.. puno je efikasniji neki sistem učenja tipa Berklee, GIT, gdje ti sebi izabereš za svoj instrument predmete koji te zanimaju i onda učiš harmoniju primjenjivu u stvarnom svijetu.

#4 čelist

čelist
  • Members
  • 218 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2010 - 09:52

pec pec pecsad će bit sranja, idem ubost par piva i zavalit se :cursing::thumbup:btw. najbolje glazbenike koje sam upoznao jesu oni koji su glazbeno obrazovani ali koji su istovremeno zainteresirani za sve živo oko glazbe i koji su svirali u raznim varijantama..

Ali to samo zato što su sami istraživali. Da pitaju nekog profesora u glazbenoj nešto što nema veze s klasičnim stilom, većina nebi imala pojma odgovor. Kako se meni samo smijala profesorica iz klavira, kada sam umjesto smanjeni rekao dim. "kakav dim, jel se nešto dimi? :lol:" uopće se nisam trudio objasnit joj...

Sa svime se slažem, jedino sa ovim ne... pa kako je to moguće savršeno čuti a ne prepoznati te akorde u našim pop pjesmama recimo.. 99% posto modernih bendova ih koristi.. hoćeš od dine dvornika, flyera, detour, ivana kindl... onda jamiroquai, maroon5 od stranih.. ma ima hrpa glazbe gdje se to koristi.. vjerovatno da analiziraju pjesmu 5 minuta bi to bez problema prepoznali.. čak i ja koji nisam išao u glazbenu znam na prvu pogoditi kakvi su akordi bez analize, samim tim što mi zvuči kompleksnije, ljepše.sad druga stvar je ako njih ne zanima takva glazba pa se zato ni ne trude obraćati pažnju na to.

E pa o tome pričam! Oni su to u stanju čuti, ali ih glazbena škola ne razvija u tom smjeru, a oni sami ni ne znaju da postoji nešto drugo osim klasike!I zato se nerijetko dogodi, da se učenici često ispišu iz glazbene škole jer su razočarani. Mislim da je najčešći primjer solo pjevanje, jer ti nitko ne može pokazati ništa drugo osim opernog pjevanja... Sve moraš sam :thumbup:

#5 DUD

DUD
  • Members
  • 1174 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2010 - 10:05

mda, može se sve to tako reći, ali ima tu puno ali.sve što sam naučio u svom glazbenom obrazovanju mi je i te kako upotrebljivo u mom radu od kojeg danas živi moja obitelj i to ne loše. istina je da se mora svaštariti, tj. moraš svirati gdje god ti se pruži prilika da bi se moglo od glazbe živjeti, ali ja volim glazbu i volim svirati, tako da sve u svemu radim ono što volim i zbog toga sam sretan.što se tiče harmonije kao predmeta, sve stoji što se tiče samog kolegija, međutim ako imaš klikera u glavi i ne gledaš usko već povezuješ sve što naučiš teoretski sa praksom, onda to sve i te kako ima smisla, pa recimo jedan primjer kod aranžiranja, koliko puno utječe obrat akodra na skladbu, pa onda starocrkvene ljestvice ili modusi,a kamoli ostale "sitnice" da nejdem u detalje.e sad naravno da ako se držiš samo klasike onda ti niti ne treba ostalo, jer se ostalim niti ne misliš baviti, ali ako si svestran muzičar, sve to ima jako puno smisla i vrlo lako povezuješ klasiku i zakone harmonije sa modernijim stilovima, i tek onda uvidiš koliko tu ima zajedničkog, e sad što se terminologija malo razlikuje... to su ipak samo nazivi i imena, pa ako se interesiraš oko toga to se lako usvoji, zamjeniš mjesta pribrojnicima, a rezultat isti.puno puta sam svirao sa nekoliko glazbenika koji se nisu pravili važni pa su me puno puta pitali koji su to akordi koje sviram te kako se zovu, istina je da se sve može naučiti, ali nešto što se studira cijeli život nitko ne može stići za nekoliko mjeseci.također se slažem da ima puno glazbenika koji nemaju glazbeno obrazovanje, ali to nadoknađuju svojim talentom, sluhom i sviranjem, naravno, sve onda dođe na svoje kada se dođe u studio dobiješ note i snimi se u jednom danu, e tu dolazi do problema kod ljudi koji su odlični instrumentalisti, međutim ne barataju glazbenim pismom, a takvih ima podosta na našoj sceni.na kraju mislim da svatko ima izbor, pa nek izvoli, ono što želim reći da je meni glazbena naobrazba u životu dala sve, puno teže se živi od glazbe bez škole, vidim to svakodnevno po nekim svojim kolegama. zato sam zahvalan na svemu što sam naučio od osnovne pa do diplome, i sitina je da je sve i te kako iskoristivo u daljnjem bavljenju bilo kojom vrstom muzike.

#6 čelist

čelist
  • Members
  • 218 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2010 - 10:08

ali to ti je tako sa svakom školom. Moj buraz je završio elektrotehniku i o tome ne zna NIŠTA!!!! Niti ga zanima. A trebao bi kao biti gotov majstor koji može krenuti sa poslom..pa da ubije sebe i još nekog:thumbdown::cursing:

Ali da ga to zanima, mogao je naučiti na elektrotehnici... s glazbenom nije tako.

#7 čelist

čelist
  • Members
  • 218 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2010 - 10:12

mda, može se sve to tako reći, ali ima tu puno ali.sve što sam naučio u svom glazbenom obrazovanju mi je i te kako upotrebljivo u mom radu od kojeg danas živi moja obitelj i to ne loše. ...

Nisi me shvatio... Ja se apsolutno slažem da to znanje koje dobiješ u glazbenoj ne može štetiti, ali pomoći ti može samo ako sam shvatiš neke stvari i ako sam istražuješ. A to većina ne poveže skroz do faksa... A po meni, bi trebali u glazbenim školama učiti kako povezivati jebene stvari, a ne biti robot!

#8 DUD

DUD
  • Members
  • 1174 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2010 - 10:31

Nisi me shvatio... Ja se apsolutno slažem da to znanje koje dobiješ u glazbenoj ne može štetiti, ali pomoći ti može samo ako sam shvatiš neke stvari i ako sam istražuješ. A to većina ne poveže skroz do faksa... A po meni, bi trebali u glazbenim školama učiti kako povezivati jebene stvari, a ne biti robot!

pa to sam i rekao, stvar je u sustavu, ali opet ne može se generalizirati, iz puno škola i fakulteta izlazi popriličan broj debila,ali to samo jedan postotak ljudi, nisu svi, a to je poanta. kao što si rekao maloprije, ako te nešto zanima onda grizeš da nešto naučiš,a ako nije tako, badava ti najbolji mentori svijeta.

#9 frus

frus

    Piho Dojac

  • Members
  • 7391 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2010 - 10:46

Kako se meni samo smijala profesorica iz klavira, kada sam umjesto smanjeni rekao dim. "kakav dim, jel se nešto dimi? :lol:" uopće se nisam trudio objasnit joj...

normalno da ti je to rekla, zasto bi reko odgovor na engleskom?

#10 DoctorDiva

DoctorDiva
  • Members
  • 1821 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2010 - 12:48

Ideš u muzičku školu da bi učio klasiku, to je jasna stvar, a zato postoji i druge škole za neki drugi đir glazbe! Čemu gađenje klasične muzičke? Istina je da ima svoje nedostatke, ali ako si zainteresiran, sam ćeš doći do nekih spoznaja vezano za komparaciju glazbenih žanrova.

#11 igormink

igormink
  • Members
  • 817 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2010 - 13:45

Iako nisam išao u glazbenu školu, čini mi se da se u glazbenoj školi uči glazbena teorija općenito i to je dobro, ali primjena teorije se provodi isključivo kroz klasičnu glazbu, a to (po meni) nije dobro. Dakle jednom kad pokopčaš teoriju, ona je primjenjiva na sve glazbene pravce dok god se u svim tim pravcima koriste isti tonovi i ljestvice. Ono što ne valja je to što se teorije ne primjenjuje i kroz druge glazbene pravce, pa doijemo fah-idiote koji sviraju Bacha na orguljama vrhunski, a ne znaju na običnom pianinu kad je potrebno odsvirati Happy Birthday na nekom tulumu... Mislim da bi trebali promjeniti pristup "praksi" u glazbenim školama, jer kao što kaže - "glazbena škola" - pa to valjda podrazumijeva kompletnu glazbu...

#12 Groovie

Groovie
  • Members
  • 689 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2010 - 17:33

Ne znam baš da li bi se složila s ovom tezom, ne pije baš vodu...Sve je to preindividualno da bi se uopće o tome razglabalo. Mislim iskreno da nema smisla u srednjoj glazbenoj školi ulazit u sve moguće žanrove jer bi takve ekspedicije bile prepovršne, žanrova je jednostavno previše, i tako i onako ih učenici ne bi shvatili. Učenje na klasici (od koje je većina današnjih modernih žanrova i vuče korijene) pruža osnovno teorijsko i praktično znanje koje se naknadno može primijeniti u izučavanju osobnih interesa. E sad, pitanje je da li određena osoba ima drugih interesa i kreativna je ili nema i nije. To je posve individualno. A mislim da je puno lakše s određenim predznanjem proučavat i svirat neku modernu glazbu nego učit po putu kao mi koji nismo završili glazbenu školu, što se često pokaže vrlo ograničavajućim. Tako da smatram da je glazbena škola pozitivna stvar. Mislim da je veća problematika u predavačima i učiteljima koji su često nedovoljno stručni i sa nesavladivom potrebom da inzistiraju na svojim ukusima i uvjerenjima umjesto da samo postave put na kojem učenici mogu pronaći svoj smjer. Zato puno ljudi odustaje od glazbene škole, jer im se kvalitetno i korisno gradivo jednostavno ne prezentira na adekvatan način.

A cure? One ostaju i dalje zatucane jer nemaju priliku svirati po razno raznim bendovima, te unatoč svojim sjajnim temeljima za dalje u bilo kojem pravcu ostaju ukopane na mjestu, i može ih biti sram kada kažu da su glazbeni umjetnici. Oni su obični zanatlije, ali ipak profinjeni jer im je zanat glazba.

Ne znam što bi ti ovo trebalo značit, i ne znam čemu to inzistiranje na razlike između spolova među glazbenicima, al ajd... Znam hrpu cura koje su završile srednju glazbenu i svirale po brdo bendova, cover i autorskih - i to dobrim bendovima, po motorijadama i pijanim klubovima i stvarno svašta a i hrpu dečki koji su totalni kreteni za glazbu i nakon akademije tako da... To je vrlo individualno i stvarno mislim da nema veze sa spolom.

#13 čelist

čelist
  • Members
  • 218 posts

Vrijeme objave: 06 Listopad 2010 - 18:33

pa to sam i rekao, stvar je u sustavu, ali opet ne može se generalizirati, iz puno škola i fakulteta izlazi popriličan broj debila,ali to samo jedan postotak ljudi, nisu svi, a to je poanta. kao što si rekao maloprije, ako te nešto zanima onda grizeš da nešto naučiš,a ako nije tako, badava ti najbolji mentori svijeta.

opet me ne shvaćaš. ja govorim o tome kako uopće ne mozes uciti nista drugo osim klasike, jer je samo to podrucije u glazbenoj skoli pokriveno, a glazba nije samo klasika. I da je, naravno da nebi svi bili genijalci ali bi stvari izgledale drugacije. Ja uporno pokusavam istaknuti problem problem glazbene skole sto se drzi samo jednog stila!!

normalno da ti je to rekla, zasto bi reko odgovor na engleskom?

ma bravo :cursing: radi se o tome da je to neka druga vrsta terminologije koja se koristi u glazbenim krugovima puno češće i ta terminologija nije "školska". Moja profa nikad u zivotu nije cula za to - sto znaci da nikad nije ni pokusala nista drugo proucavati osim onoga u okvirima glazbene skole... I tako mnogi zavrse zbog toga sto im glazbena skola ne pruzi nista drugo

Ideš u muzičku školu da bi učio klasiku, to je jasna stvar, a zato postoji i druge škole za neki drugi đir glazbe! Čemu gađenje klasične muzičke? Istina je da ima svoje nedostatke, ali ako si zainteresiran, sam ćeš doći do nekih spoznaja vezano za komparaciju glazbenih žanrova.

Odmah cu te pitati za ovo boldano. Zasto je to tako? Zove se glazbena škola - a glazba je puno širi pojam od onog što se tamo uči. I koje to druge škole postoje za drugi đir glazbe? i usporedi njihovu kvalitetu...

Iako nisam išao u glazbenu školu, čini mi se da se u glazbenoj školi uči glazbena teorija općenito i to je dobro, ali primjena teorije se provodi isključivo kroz klasičnu glazbu, a to (po meni) nije dobro. Dakle jednom kad pokopčaš teoriju, ona je primjenjiva na sve glazbene pravce dok god se u svim tim pravcima koriste isti tonovi i ljestvice. Ono što ne valja je to što se teorije ne primjenjuje i kroz druge glazbene pravce, pa doijemo fah-idiote koji sviraju Bacha na orguljama vrhunski, a ne znaju na običnom pianinu kad je potrebno odsvirati Happy Birthday na nekom tulumu... Mislim da bi trebali promjeniti pristup "praksi" u glazbenim školama, jer kao što kaže - "glazbena škola" - pa to valjda podrazumijeva kompletnu glazbu...

Bravo lega, ti si zasad jedini koji je u potpunosti uspio shvatiti na što pucam! E to je to!

Ne znam što bi ti ovo trebalo značit, i ne znam čemu to inzistiranje na razlike između spolova među glazbenicima, al ajd... Znam hrpu cura koje su završile srednju glazbenu i svirale po brdo bendova, cover i autorskih - i to dobrim bendovima, po motorijadama i pijanim klubovima i stvarno svašta a i hrpu dečki koji su totalni kreteni za glazbu i nakon akademije tako da... To je vrlo individualno i stvarno mislim da nema veze sa spolom.

Nisam neki seksist, ali to su činjenice. Ne kažem da su cure manje sposobne i da dobre glazbenice ne postoje, ali su u velikoj manjini, htjeli mi to priznati ili ne... I kroz srednju glazbenu, i kroz faks, ako će netko pokušati istraživati nešto sa strane, to su UGLAVNOM dečki.

Edited by ?elist, 06 Listopad 2010 - 18:38 .


#14 frus

frus

    Piho Dojac

  • Members
  • 7391 posts

Vrijeme objave: 07 Listopad 2010 - 07:05

ma bravo :cursing: radi se o tome da je to neka druga vrsta terminologije koja se koristi u glazbenim krugovima puno češće i ta terminologija nije "školska". Moja profa nikad u zivotu nije cula za to - sto znaci da nikad nije ni pokusala nista drugo proucavati osim onoga u okvirima glazbene skole... I tako mnogi zavrse zbog toga sto im glazbena skola ne pruzi nista drugo

ovo kaj mi zovemo obicno "dim" nije "rokerska terminologija" nego skracenica od "diminished" sto je engleski termin za smanjeni akord. isto npr ovo kaj mi velimo "maj" je "major seventh" itd. naravno mi smo to pokupili citajuci note i literaturu na engleskom, ali ipak kad odgovaras u skoli treba valjda rec na hrvatskom. a on topic, kuzim ja sta ti hoces rec, al to je donekle greska skole koja ne potice razumjevanje nego strebanje, a dijelom samog covjeka koji ko balvan samo streba i ne zanima ga proniknuti dublje. mene su na faxu (elektrotehnici) isto naucili gro stvari koje su ili neprimjenjive na realni svijet ili nam se nisu potrudili objasniti kako su primjenjive, a dovoljno je nastrebat da prodjes. onda sam 10 godina poslije, nakon sto sam se zainteresirao za pojacala, skuzio gle to sam ja zapravo ucio na faksu, al nisam nikad skuzio o cemu se zapravo radi, a sad kuzim :thumbup:

#15 varichello

varichello
  • Members
  • 3587 posts

Vrijeme objave: 07 Listopad 2010 - 08:54

Hm, dobro sad baš debili...Sve je to do čovika. Kako je neko spomenija ovdi i u ostalim školama nas filuju glpsotima koje nam nikad neće koristit u realnom životu. Evo ovdi vidim da ima dosta elektrotehničara. Ma jel ikad ikome u životu od njih zatriba integral ili derivacija, ili matrice, ili jednadžbe sa 3 nepoznanice?? Možda jedino u znanstvene svrhe. Ali, jedan dipl.ing. u nekoj firmi o tome triba imat znanje.Bija san svjedok koji su likovi završavali elektro fakultete. A u realnom životu ne znaju utičnicu spojit...Što se glazbene tiče...Dite san upisa, jer prvo malac voli instrumente i glazbu.Nismo tili u privatnu školu prvenstveno jer je "članarina" 700kn, a "državna" je 135kn.Drugo, glazbene škole volim, jer je tu ekipa ludilo. Mogu zvučat ka snob, ali slobodno mogu reć da je to ekipa "na višem intelektualnom nivou" u odnosu na ostale osnovne škole gdje se gleda ko kakve patike nosi, jel neko ima kakvu manu za izrugivanje...Treće, glazbenoj teoriji ga ne može nitko bolje naučit nego škola. A mislim da je glazbena teorija vrlo bitna u razvoju svakog muzičara.Greška je današnjih muzičkih početnika da se glazba može naučit priko interneta.:thumbdown:Oće li netko u glazbi bit prosječan, loš ili nadprosječan ovisi o njemu samom.Oće li netko iz glazbene bit otvoren i za druge pravce osim klasike, također ovisi o njemu samom.Oće li neki dipl.ing.elektrotehnike znat i popravit pojačalo, opet ovisi o njem samom, jer to na fakultetu neće učit.Uglavnom nisam za generaliziranje.

#16 igormink

igormink
  • Members
  • 817 posts

Vrijeme objave: 07 Listopad 2010 - 11:23

Nije glazbena škola loša stvar uopće. Dapače, svako znanje koje stekneš u životu ti može dobro doći. Ja recimo ne znam note (zapravo znam koliko mi treba) i sve što sam naučio svirati je po sluhu i danas nemam nikakav problem prepoznati strukturu harmi u pjesmi otprve. Ne znam napamet niti jednu pjesmu kako idu harme, ali ako sam pjesmu čuo, mogu ju odsvirati od prve. Ne radi se tu o nekom velikom talentu, nego zadnjih 20 godina jedino tako sviram i normalno je da se uho izvježba. Mislim da je to jako vrijedna stvar jer mogu i komponirati, aranžirati, uklopiti se u neki bend, ali daleko od toga da sam virtuoz, prije bi rekao da sviram vrlo prosječno. Ali jasne su mi harme, obrati, kad ide nešto i zbog čega. E sad, imam jako puno frendova iz glazbenih škola, i niti jedan ne zna skinuti stvar od prve, rekao bih čak ni od treće! Da li je to mjerilo glazbenika? Naravno da nije, ali pokazuje neko shvačanje glazbe, a svi u glazbenoj školi uče solfeggio, samo ga rijeti primjenjuju u svom svakodnevnom glazbenom životu. Ali nisu sami krivi ili kratkovidni, nego ih se ipak zezne sa tim sustavom obrazovanja koji jedva trpi uho, a podržava samo oko. Pa jel slušamo ili čitamo glazbu????? Naravno u ovom slučaju govorim o popularnoj glazbi "uvjetno rečeno"!

#17 Dea

Dea
  • Members
  • 1779 posts

Vrijeme objave: 08 Listopad 2010 - 11:43

Zapravo nemam što dodati, manje više se sa svime slažem što je čelist napisao... Imala sam sreću naletjeti na profesoricu koja voli i druge stilove, kojoj glazba ne počinje i završava klasikom. Dakle, ima ih i takvih, samo su rijetki. Ali glazbena škola ima svoj program i bilo bi teško sa 20ak djece u razredu naći vremena naučiti ih i ponešto van programa. Ali to je stvar sa svim školama, djeca ne povezuju stvari i uče samo zato da uče, umjesto da uzmu školsko gradivo kao nešto bitno za život.A što se spola tiče, dovoljno govori nesrazmjer broja cura u glazbenoj školi naspram broju cura u bendovima. Nije to seksizam, to je činjenica. Cure vole red koji vlada u glazbenoj školi, a onda dođu u bendovsku sredinu gdje se ne ide sve tako po špagi, pa se ne snađu.

#18 Alen1994

Alen1994
  • Members
  • 101 posts

Vrijeme objave: 08 Listopad 2010 - 15:24

Ono za dim i smanjeni.Pa čovječe, jel u školi kažeš da odgovaraš maths ili matematiku? A na Hrvatskom, jel čitaš books ili knjige za lektiru?To nije DRUGAČIJA terminologija, nego ista stvar na drugom jeziku.A pretpostavljam da spomenuta profesorica ima više od 35, 40 godina, što znači da kad se ona školovala, nije bilo stranica na netu gdje ćeš naći da ti piše dim umjesto smanjenog. Zašto bi ona to trebala znati?Glupo je reći da iz glazben izlaze debili, jer nisu svi dobri u onome što uče niti u jednom polju zanimanja.Ne izađu svi jezičari s 5 i dobrim izgovorom engleskog iz gimnazije, niti svi informatičari znaju isprogramirati kompleksnu igricu kad izađu iz škole. To programiranje kompleksne igrice bi bila improvizacija u glazbi. Nemaju svi taj talent da mogu predvidjeti sljedeći akord prema nahođenju, makar završili glazbenu.A što se tiče stilova, svi su primjeri iz klasike jer je ona najpogodnija iz dva razloga:1. sve se uči na njoj, od klavira, preko polifonije, poznavanja glazbala, glazbenih oblika, do harmonije.Pa zar ćeš učiti harmoniju na dvoglasjima rock i pop pjesama ako imaš klasično zborsko pjevanje?Pa ne možeš na klaviru učiti jazz kompozicije niti ih ukomponirati u program jer su preteške. Pop i rock je pak prelagan i sam za sebe nije dovoljan, treba mu bend, vokal i drugo.Polifonije u modernoj glazbi defakto nema.2. najviše literature koja se može upotrijebiti za primjere je iz klasike. To je jednostavno činjenica, i ta literatura je najpristupačnija.Nebi bilo loše da profesor povremeno (ali rijetko jer se za to nema vremena) ukaže da neki akordi ili pasaži ili nešto slično postoje i u modernoj glazbi, ali i dalje je klasična najbolja za primjere.Što se tiče solo pjevanja, pa naravno da se uči samo klasično (operno) pjevanje kad za ostale stilove niti ima osoblja, niti napravljenog programa.

#19 Johnny Bass

Johnny Bass

    Funk u prstima, blues u duši

  • Members
  • 6041 posts

Vrijeme objave: 08 Listopad 2010 - 15:44

ja sam skoro pa glazbeno obrazovan (samo osnovna škola) i jako dobro znam koliko debila izlazi od tamo! ljude nafilaju tom teorijom i barokom koji je striktno predodređen i budale se toga drže ko slijepi plota! glazba nema neka striktna pravila, samo smjernice, a oni u glazbenim školama najčešće te smjernice gledaju kao pravila! kako je i marcos rekao, neki od najboljih glazbenika koje poznam su glazbeno obrazovani, ali se ne drže "pravila"! izlaze debili jer ih krivo učitelji uče! nisu svi debili iz glazbenih (iako su večina geekovski nastrojeni :lol:) nego oni koji su imali krive učitelje! moj učitelj teorije je bio Darko Vađić, starija garda obrazovanih glazbenika bi trebala znat za njega, on mi je sam rekao što sam ja gore naveo (samo puno pristojnijim izražavanjem :blushing:). ja sam imao sreče da sam imao profu koja je mrzila barok a voljela Taregu i ostatak ekipe s kojom možeš bez problema zaobilazit pravila i improvizirat unutar njihovih djela, što mi je puno u životu značilo jer u suprotnom bi i ja bio jedan od navedenih debila!:biggrin:

#20 bohemist

bohemist
  • Members
  • 878 posts

Vrijeme objave: 08 Listopad 2010 - 20:41

Po ovome kaj piše ispada k'o da je glazbena škola oštar greben, uđeš pošten odeš je..., *khm* debil! ;) Nego malo ozbiljnije, vidim da ste se svi uhvatili onog "dima" i nekakve "internet" ili "engleske" ili "rokerske" terminologije, ja sam počeo svirati "prije interneta" (tamburu, a i čelist je kolega tamburaš) i to je meni na noticama pisalo 0 (nula) ili "dim" (a u tamburaškim krugovima je "dim" uobičajeni termin za smanjeni kvintakord).A u obranu svih ljudi koje znam a završili su glazbenu školu (i ili akademiju) i nisu debili moram reći da nisu svi koji imaju formalno glazbeno obrazovanje debili. :biggrin: A kaj da velim, glazba je umjetnost, a za umjetnost je bitan talent, ali i vještina, vježbanje, rad... Ako nekome nedostaje nešto od toga, neće mu puno pomoć ni glazbena škola... Kaj ja znam... Nisam išao u glazbenu i nikad mi nije bilo žao zbog toga, možda baš jer mislim da bi me to zatvorilo u neke okvire, a ja sam slobodna duša... :blushing: Možda sam bez glazbene škole teže došao do nekih spoznaja o glazbi, al' neka. Glazba je zvonka radost! :lol:




Category 1
Important Section
O nama
Glazbeni Forum je najveća zajednica glazbenika i ljubitelja glazbe na hrvatskom internetu još od 2003. godine.
Brojimo preko 25 000 registriranih članova.
Pratite nas
facebook Twitter Youtube Feed
Copyright © 2003 - 2016 Glazbeni Forum. Sva prava pridržana.