Jump to content


Slika
- - - - -

Rasprava o modusima + praktična nastava


  • Please log in to reply
109 odgovor(a) na ovu temu

#61 cavijave

cavijave
  • Members
  • 440 posts

Vrijeme objave: 31 Prosinac 2009 - 13:29

[quote name='username?']Je, ali ne leži dobro na F7 jer u F7 imaš ton c.[/QUOTMeni je blue note bio ono neki prvi ton koji sam sam otkrio bez ikakva analiziranja. Čim je čitava stvar u G-molu ili kojem drugom, koristim dosta često dotičnu blues ljestvicu. Valjda sam se previše blusa i bluzera naslušo. :lol: .Inače i ja sam zastupnik sviranja s feeling-om i ono što čuješ da je dobro, dobro je, ali opet ako nisi neki wunderkind, moraš čuti neku ljestvicu preko akorda (progresije) da bi ti ušla u uho, zato je možda važno ta teorija šta ide preko čega, a poslje kad to sviraš i izsviraš, trebalo bi bit samo da se prepustiš glazbi i da te nosi, nešto kao što većina nas svira blues.

#62 Snoop

Snoop
  • Members
  • 215 posts

Vrijeme objave: 31 Prosinac 2009 - 14:16

svidja mi se ovaj Steinway-ov take... jel bi ga ja mogao malo analizirati pa mi reci jesam dobro pogodio..Cm7 - tu si koristio kao supstituciju D# maj7 arpeggioF7 - f dur bluesBbM7 - Bb maj 7 arpeggioEbM7 - g mol pentatonikaAm7b5 - vjerovatno istoimeni arpeggioD7Gm7 - moram priznati da je ovo čudno ali nekako ugodan zvuk.. iz petog u šesti stupanj ide..Gm7

Edited by Snoop, 31 Prosinac 2009 - 14:37 .


#63 username?

username?
  • Members
  • 3137 posts

Vrijeme objave: 31 Prosinac 2009 - 15:06

Glazba bez disonanci bi bila dosadna, monotona i bez napetosti. Preporucam ti da se ne sekiras previse oko tog detalja. Lijepo si odsvirao i nemas razloga kukati. I jos jedna preporuka : pokusaj sa manje tonova iznjedriti svoju zamisao. Bilo bi jos ukusnije. Kad kuhamo neki kolac, ne stavljamo u njega sve mirodjije koje imamo. Stavljamo jednu-dvije. Tako i glazba. Cuvaj adute za drugi backing :thumbup1:. Dobar si !

Hvala!Jazz gitarist kojeg sam najviše svirao (a nijednog nisam puno :tongue_smilie:) je Wes Montgomery, pa je tako i ovaj moj take odraz toga od sounda do odabira ritmike i tonova.[ame][/ame]

#64 cavijave

cavijave
  • Members
  • 440 posts

Vrijeme objave: 31 Prosinac 2009 - 16:06

Pošto svi spominjete F7, skrenut ću vam pozornost da ono na backingu nije F7, odn. septakord nego nonakord :tongue_smilie:. I na harmoniju tog nonakorda sam provukao modus na II stupnju B-dura:C - - D-Es - - F - - G - - A - B - - Ci to tonove redom:c2-->f1-->a1--->d1-es1-d1--->c1Prvi i početni ton ove fraze u F nonakordu vam jednostavno otkrivaju što napravih ovdje.Naravno, dominantni nonakord !

Zanima me šta je taj nonakord (ne znam tu našu terminologiju), ja sam recimo provukao na F7 C melodijski (Umjesto B-a samo H kao u gore spomenutoj tvojoj ljestvici). Samo kad legne Bmaj7 moraš na B prebacit.

#65 username?

username?
  • Members
  • 3137 posts

Vrijeme objave: 31 Prosinac 2009 - 16:11

Zanima me šta je taj nonakord (ne znam tu našu terminologiju)

Znači da u akordu imaš još i nonu (engl. ninth). Na F bi to bio ton G. Znači tonovi akorda su f a c es i g

#66 HeriP

HeriP
  • Members
  • 983 posts

Vrijeme objave: 31 Prosinac 2009 - 16:14

Zanima me šta je taj nonakord (ne znam tu našu terminologiju), ja sam recimo provukao na F7 C melodijski (Umjesto B-a samo H kao u gore spomenutoj tvojoj ljestvici). Samo kad legne Bmaj7 moraš na B prebacit.

Nonakord bi bio koliko ja znam:primavelika tercačista kvintamala septimai nona...tj. deveti tonu ovom slučaju ton gdaklef-a-c-es-g

#67 username?

username?
  • Members
  • 3137 posts

Vrijeme objave: 31 Prosinac 2009 - 16:25

U duru je ta nona velika, a u molu i molduru mala.

ovisi na kojem akordu! ako gradimo nonakord na tonici mola, neće biti mala nona nego isto velika.Recimo u a molu:a - c - e - g - hh je velika nona od a, a tu imamo molski nonakord na a.

#68 username?

username?
  • Members
  • 3137 posts

Vrijeme objave: 31 Prosinac 2009 - 17:11

Pojašnjenje je vrijedilo za oblik koji se najčešće koristi, a to je dominantni nonakord.Dominantni nonakord gradimo na dominanti, ne na tonici.U c-duru to je G-H-D-F-A........velika nona.U c molu to je G-B-D-F-As.......mala nona.

ok, nisam skužio da i dalje pričaš o dominantnom nonakordu!Vrijedilo bi onda napomenuti i da se radi o harmonijskom molu!

#69 username?

username?
  • Members
  • 3137 posts

Vrijeme objave: 31 Prosinac 2009 - 17:40

Gdje? Trenutno ili kao konstanta??

dominantni nonakord imamo u harmonijskom molu!jer na V stupnju prirodnog mola nije uopće dur kvintakord.uglavnom, idem do cure, pa na doček. sve najbolje i dobro se zabavite svi, a raspravu možemo nastaviti u 2010. :tongue_smilie:

#70 username?

username?
  • Members
  • 3137 posts

Vrijeme objave: 31 Prosinac 2009 - 17:59

Harmonijski mol kao pocetni tonalitet?O, zaboga...

Ne kao početni tonalitet, nego je dominantni kvintakord, septakord, nonakord (ili bilo šta dominantno što ne uključuje bičevanje :thumbup1:) iz harmonijskog mola!ako uzmemo prirodni a mol kao tonalitet, na njegovom petom stupnju se nalazi akord:e - g - h - d što daje e mol 7da bi iz toga dobili dominantni kvintakord, moramo posuditi gis iz harmonijskog mola i onda dobijemo:e - gis - h - d što daje E7!to je cijela poanta harmonijskog mola (zato se i zove harmonijski).nadam se da sam sada jasniji i sad stvarno moram ić :tongue_smilie:

#71 Dragianni

Dragianni
  • Members
  • 2561 posts

Vrijeme objave: 31 Prosinac 2009 - 18:24

E,fakat - kaj smo ove godine naučili,naučili smo!:001_smile:Nastavljamo iduće godine!Znam,ostao sam dužan tejk Autumn Leavesa - snimit ću ga i ja ovih dana! SRETNA NOVA !!!ŽIVJELI!!!!

#72 Fenderman

Fenderman
  • Members
  • 1713 posts

Vrijeme objave: 01 Siječanj 2010 - 19:11

...a imam i jedan vrlo glupi kiks u drugom taktu di sam odsvirao des koji nikako ne paše s F7 (na sreću jako je kratak, pa nije strašno)...

pase kume, nego sta! c# preko F-dura tvori F-dur 5+. mogo si jos uvalit i 9+ ili nesto tako i opet bi valjalo.vidicu, ako se nakanim mozda i ja snimim svoj pokusaj improvAzacije preko ovog...

#73 Pedja

Pedja
  • Members
  • 108 posts

Vrijeme objave: 02 Siječanj 2010 - 09:14

Bogami smo pravo teorijski zaglibili u 2010,baš fino.

#74 username?

username?
  • Members
  • 3137 posts

Vrijeme objave: 02 Siječanj 2010 - 15:01

Evo mene doma nakon nekoliko dana, al neću ni danas bit dugo doma :biggrin:

Dominantni nonakord je svaki nonakord koji se tvori na dominanti. Pa ti uzmi polazište prirodni, melodijski ili harmonijski mol..ili dur. Ako kao bazu uzmemo molsku ljestvicu i na njoj nizemo trozvuke, takozvane ljestvične trozvuke, tada u prirodnom molu imamo:-na I. stupnju mali (molski)-na II. stupnju umanjeni-na III. stupnju veliki (durski)-na IV. stupnju mali-na V. stupnju mali-na VI. stupnju veliki-na VII. stupnju velikiUzmimo kao polaziste a-mol ljestvicuDakle ovdje cemo imati na V. stupnju mali molski septakord.e---g---h---dNa taj mali molski septakord naslonimo i nonu i dobijemo nonakord.e---g---h---d---fNikakva posuđivanja ovdje nema, niti ih može biti.Ovo o čemu ti pričaš je situacija kada ovo izvlačimo iz ljestvice harmonijskog mola.Tada je:- I. stupanj mali- II. stupanj mali- III. stupanj prekomjerni- IV. stupanj veliki- V. stupanj veliki - VI. stupanj veliki-VII. stupanj umanjeni U našem Backing tracku prvi dio skladbe radjen je u kadenci B-dura:Prvi ide septakord na II. stupnju (cm7)...............MALI MOLSKI SEPTAKORD;zatim nonakord NA V. stupnju (F nonakord).........DOMINANTNI NONAKORD;pa onda septakord na i.stupnju (BMaj))..............VELIKI DURSKI SEPTAKORD;zatim septakord na IV. stupnju (EsMaj)..............VELIKI DURSKI SEPTAKORD Dakle kretnje su II-V-I-IV------------------------------------------------------------------------Ovdje prelazimo na tonalitet paralelnog mola i dalje idemo po kadenci g-mola:Prvi IDE je septakord na II. stupnju (am7/-5)...............POLUUMANJENI SEPTAKORD,zatim septakord na V. stupnju (D7)....DOMINANTNI SEPTAKORDi na kraju razrješenje i smirenje u toničkom kvintakordu g-molu...MALOM MOLSKOM KVINTAKORDUDakle jazz klasika II-V-I.Nikakvih rasprava ovdje ne može biti :lol:. Jasno kao suza.U molskoj kadenci I-IV-V, na dominanti dolazi do kromatskog povišenja tona - ALTERACIJE, zbog harmonijskih potreba! Dakle ova alteracija ima harmonijsku vrijednost, alterira se akordički ton. U slučaju našeg backing tracka, to je alteracija terce dominantnog kvintakorda, dakle tona F u ton Fis. Tako smo od tona F napravili vođicu Fis (ona nam je dala završnu napetost) koja se u nastupu zadnjeg akorda smiruje u toniku G. Nedao Bog tu alteraciju staviti na početak notnog zapisa, tamo gdje stavljamo oznaku tonaliteta. To vodi pravac u Haški Tribunal. Inače, učenja nikad dosta :lol:.Sretna Nova Godina!!!

Ja nisam ni rekao da se stavlja u oznaku tonaliteta... U biti, uopće mi nije jasno oko čega se prepiremo jer i ti znaš o čemu govorim (i sam si napisao "Ovo o čemu ti pričaš...").Sretna OVA godina! :biggrin:

#75 username?

username?
  • Members
  • 3137 posts

Vrijeme objave: 02 Siječanj 2010 - 15:50

Samo nam reci gdje je ovdje harmonijski mol?Ja sam taj mol zamijetio samo na kraju chorusa, prilikom prelaza iz dominantnog septakorda D7 u toniku g-mol.

Točno o tom mjestu sam i pričao!

#76 kalina91

kalina91
  • Members
  • 1886 posts

Vrijeme objave: 02 Siječanj 2010 - 17:30

svaka van cast, al brate kako van se da ovoliko raspravljat o teoriji :lol:

#77 Suspiria

Suspiria
  • Members
  • 2115 posts

Vrijeme objave: 02 Siječanj 2010 - 17:37

svaka van cast, al brate kako van se da ovoliko raspravljat o teoriji :lol:

Pa nemojte tako kolega. Nek onda rađe kad se stvar već razmahala naprave analizu svih tejkova, pa da i mi koji neamo pojma što smo odsvirali naučimo. Bez zajebancije, ja neam pojma objasnit što sam odsvirao. Znam da to nije za pohvalu, al priznajem da baš ne znam teoriju. Oslanjam se nažalost samo na uho.

#78 Choko

Choko
  • Members
  • 1400 posts

Vrijeme objave: 02 Siječanj 2010 - 17:51

A brate mili, meni je ovo posao, završio sam ovo, radim ovo i obožavam ovo. Pogotovo sjesti za pianino pa onda harmonizirati:001_smile:. A, inače, upornost je odlika velikih:wink:.

samo nastavite. :lol: hvala.

#79 Pedja

Pedja
  • Members
  • 108 posts

Vrijeme objave: 03 Siječanj 2010 - 09:33

Steinway ja sam najviše sam naučio o teoriji iz Gitarskih časopisa,gdje maheri objašnjavaju ovakve stvari o kojima ti pričaš,od teorije pa nadalje,k tome sve školovani ljudi,svega ovoga ima na netu tko zna engleski.:thumbup1:Nego,uz ovaj PP ima i Relative Pitch,pobornik sam sluha,jer slušanjem glazbe i ponavljajući jedan te isti backing čovjeku mozak svaki dan otvara mogućnosti i postaje poseban u svom izričaju,uz naravno malo teorije.Baš sam čitao članak o Pat Martinu,čovjek sve gleda kao mol,izgleda da mu je lakše tako gledati,da li je to ispravno ili ne nebitno,kada čuješ tatu kako svira prepadneš se .Još nešto,meni je puno pomogao C-A-G-E-D system,koji mi je otvorio svijet akorada na dlanu.Ja se nadam da forumaši ponešto znaju o tome,volim ovakve konstruktivne razgovore,samo nastavi Steinway.

#80 leslie

leslie

    ommadawn

  • Members
  • 15695 posts

Vrijeme objave: 03 Siječanj 2010 - 12:49

Znanje intervala uz malo sluha veoma pomaže.No kad se dešava kompliciranija harmonija potrebno je malo analizirati i prostudirati.No ljudi zaboravljaju da se često dešavala komplikacija zbog pojedine melodijske, harmonijske ili ritmičke posebnosti koja je trebala ugledati svjetlost dana (ili noći) kao muzički izričaj.Pa tako u teoriji originalan muzički izričaj se svodi na matematsku analizu visine tonova,vertikalnu građu, odnosno udaljenosti tonova.Glazba postaje matematika, no ona kroz autentičan medij ili interpretaciju pokušava ponovno postati umjetnost. Zato u današnjoj muzici fali autentičnosti i magije, to je poslijedica prevage apolonijskog principa nad dionizijskim, označava neravnotežu.http://en.wikipedia....n_and_Dionysian :lol:http://en.wikipedia.org/wiki/Parnassus




Category 1
Important Section
O nama
Glazbeni Forum je najveća zajednica glazbenika i ljubitelja glazbe na hrvatskom internetu još od 2003. godine.
Brojimo preko 25 000 registriranih članova.
Pratite nas
facebook Twitter Youtube Feed
Copyright © 2003 - 2012 Glazbeni Forum. Sva prava pridržana.