Jump to content


Slika
- - - - -

Ritam sekcija topic


  • Please log in to reply
48 odgovor(a) na ovu temu

#1 -enigma-

-enigma-
  • Members
  • 2840 posts

Vrijeme objave: 11 Listopad 2008 - 08:10

pozdrav ljudi!ovo je topic kojeg sam zamislio kao jedan inetraktivni community basista i bubnjara u kojem bi se razmjenjivala mišljenja u vezi sviranja u ritam sekciji, davali savjeti na koji je način unaprijedit i općenito davali savjeti kako da se bubnjar i basist hook up.pa eto, ljudi, počnite. topic je otvoren u najboljoj namjeri. a i moram priznat da i meni neke stvari iz ovog područja nisu jasne.

#2 D.B.

D.B.
  • Members
  • 1500 posts

Vrijeme objave: 11 Listopad 2008 - 08:22

:confused1:To nema veze za sjedinjenjem bubnjara i bassista,ak obojica znaju svirat treat ce im po minute za ujedinjenje,barem je tak kod mene uvjek bilo,tj bassistu je tu cak teze jer se on treba uklopit s gitaristom i s bubnjarom... Al ko zna zna.:scared:

#3 joshua4sr

joshua4sr
  • Members
  • 390 posts

Vrijeme objave: 11 Listopad 2008 - 08:26

da, zakaj moj bubnjar nema neki normalni ritam nego ko neki divljak tam bubnja:biggrin:ja bih svirao jazz, a on svira punk :scared:

#4 -enigma-

-enigma-
  • Members
  • 2840 posts

Vrijeme objave: 11 Listopad 2008 - 08:33

gornja dva posta su odličan primjer nečega što ne bih htio u ovome topicu, bez uvrede onima koji su ih napisali. želim da se razvije konstruktivna diskusija, a ne da se topic pretvori u doživljaje sa probe i sl.

#5 Furnaletto

Furnaletto
  • Members
  • 3421 posts

Vrijeme objave: 11 Listopad 2008 - 08:56

za početak mogu nadodat da je ritam sekcija na neki način najvažniji dio benda, ovo nemislim baš doslovno, ali je jako bitno da se stvori "puls" između bubnjara i bassiste te da po mogučnosti i jedan i drugi ne presviravaju više tonova no što je potrebno........... jako česta pojava.....ono što mene uvik veseli jest kad čujem da bubnjar itekako "sluša" ostatak benda, znači kada se osjeti "razgovor" među članovima......i da, još jedna super stvar, a to je kad bubnjar ima dobar atak i definiciju udaraca i fraza, i obratno i bassist naravno , onda potencijalno se može da se stvori lepo ugodno vrijeme :w00t: :w00t:... odjednom stvar počne da diše..... uuff :scared:

#6 ex-sonus

ex-sonus
  • Members
  • 226 posts

Vrijeme objave: 11 Listopad 2008 - 09:36

za početak mogu nadodat da je ritam sekcija na neki način najvažniji dio benda, ovo nemislim baš doslovno, ali je jako bitno da se stvori "puls" između bubnjara i bassiste te da po mogučnosti i jedan i drugi ne presviravaju više tonova no što je potrebno........... jako česta pojava.....ono što mene uvik veseli jest kad čujem da bubnjar itekako "sluša" ostatak benda, znači kada se osjeti "razgovor" među članovima......i da, još jedna super stvar, a to je kad bubnjar ima dobar atak i definiciju udaraca i fraza, i obratno i bassist naravno , onda potencijalno se može da se stvori lepo ugodno vrijeme :w00t: :w00t:... odjednom stvar počne da diše..... uuff :scared:

Cuda se mogu uraditi ako imas dobru ritam sekciju, nije to samo da bas bubanj svira isto sto i desna ruka basiste, nego tu ima malo vise materije.Ima tu price oko tajma, ko ce vuci naprijed ko nazad, te kako provuci malo compinga za ostale instrumente, pa kako podijeliti burek i posljednju cigaru... :w00t:

#7 Furnaletto

Furnaletto
  • Members
  • 3421 posts

Vrijeme objave: 11 Listopad 2008 - 10:03

Cuda se mogu uraditi ako imas dobru ritam sekciju, nije to samo stvar da isto svira bas bubanj i desna ruka basiste, neko tu ima malo vise materije.Ima tu price oko tajma, ko ce vuci naprijed ko nazad, te kako provuci malo compinga za ostale instrumente, pa kako podijeliti burek i posljednju cigaru... :w00t:

naravno........ ima tu puuuno toga o čemu se da pričat......... samo sam u gužvi s poslom da se raspišem...... al topik je super ideja.....:scared:

#8 D.B.

D.B.
  • Members
  • 1500 posts

Vrijeme objave: 11 Listopad 2008 - 10:11

Heh ispricavam se zbog gornjeg posta. Mnogi problemi se stvore kad bubnjar ili bassist pocnu pratit samo jedan instrument gitaru u vecini slucajeva(nekad i harmoniku:w00t:,ovisi sta se svira),pa bassist kaska za bubnjarom,bubnjar za gitaristom i stvori se vlakic bez ritma. Mislim da je dobro pustit prvo bubnjara da pocne pratit,a da se bassist ubaci nakon par doba,to sam cuo kod acdc(npr pjesma thunderstruck),pa se sve na kraju ujedinjuje i stvara se super ritam.:scared:

#9 spashtoot

spashtoot
  • Members
  • 3178 posts

Vrijeme objave: 11 Listopad 2008 - 18:04

"the bass is the mother and the drums are the father" - tako nekako je rekao neki tamo...uglavnom, ritam sekcija je temelj.moja su iskstva do sada (većim djelom as a bass player) bila takva da se tim temeljima nije pridavalo previše pažnje - mislim da bi ako bend ima probu 3 puta tjedno, minimum je da basist i bubnjar odrade još 2 probe sami.barem dok ne nauče zajedno disati..to je moj savjet svim novim ritam sekcijama.mi smo zaduženi za groove i točka.

#10 joshua4sr

joshua4sr
  • Members
  • 390 posts

Vrijeme objave: 11 Listopad 2008 - 19:33

gornja dva posta su odličan primjer nečega što ne bih htio u ovome topicu, bez uvrede onima koji su ih napisali. želim da se razvije konstruktivna diskusija, a ne da se topic pretvori u doživljaje sa probe i sl.

ispričavam se

#11 helex

helex
  • Members
  • 93 posts

Vrijeme objave: 12 Listopad 2008 - 07:45

Kod nas u bendu u principu bubnjar je taj koji palicama određuje ritam i početak svake pjesme. Osim u nekim specifičnim pjesmama gdje uvod odradi izdvojeni instrument/vokal. Dalje, što se tiče nekakvog kaskanja ili gledanja jednih u druge u smislu što/kako to se ne bi smjelo događati nikako, a naročito u ritam sekciji koja nosi temeljnu konstrukciju cijele pjesme. U biti svaki član benda bi samostalno morao znati odsvirati pjesmu. S time da bi bas gitara i bubanj svakako trebalo da djeluje i kao sinhronizirana, ali i kao zasebna forma u sastavu.

#12 Bassterix

Bassterix
  • Members
  • 1570 posts

Vrijeme objave: 12 Listopad 2008 - 17:13

Zanimljiva tema, različita iskustva su dobrodošla. Osobno sam mišljenja da nema potrebe za samostalnom probom bubnjara i basista - ili klikne odma, ili neće nikad. Sad mi trenutno pada na pamet ritam sekcija RHCP-a kao jedna od onih koja predstavlja neki idealni tip. Komunikacija, interakcija, muziciranje i stvaranje podloge za nadogradnju (glasovi, gitara, ostali instrumenti...).Kuća može imat najbolju opeku i najkvalitetnije prozore, ali bez kvalitetnog i sigurnog temelja, sve ide u kurac i stvar se raspada... :scared:

#13 offname

offname
  • Members
  • 181 posts

Vrijeme objave: 12 Listopad 2008 - 17:20

Kod nas u bendu u principu bubnjar je taj koji palicama određuje ritam i početak svake pjesme. Osim u nekim specifičnim pjesmama gdje uvod odradi izdvojeni instrument/vokal. Dalje, što se tiče nekakvog kaskanja ili gledanja jednih u druge u smislu što/kako to se ne bi smjelo događati nikako, a naročito u ritam sekciji koja nosi temeljnu konstrukciju cijele pjesme. U biti svaki član benda bi samostalno morao znati odsvirati pjesmu. S time da bi bas gitara i bubanj svakako trebalo da djeluje i kao sinhronizirana, ali i kao zasebna forma u sastavu.

Ok,ali nije tocno tak...Idealni tip:komunikacija, interakcija, muziciranje i stvaranje podloge za nadogradnju (glasovi, gitara, ostali instrumenti...)....time bi se vec vise slozio

#14 spashtoot

spashtoot
  • Members
  • 3178 posts

Vrijeme objave: 12 Listopad 2008 - 19:29

Osobno sam mišljenja da nema potrebe za samostalnom probom bubnjara i basista - ili klikne odma, ili neće nikad.

gle, u slučaju da ti nisi bailey, a ja morales ne mora odmah kliknuti.sjećam se kada mi je prije brdo godina dino merlin pričao (ne samo meni, već cijeloj ekipi...) da su se svi čudili u sarajevu kada po 2 mjeseca na probama bijelog dugmeta nije bilo nikog osim bubnjara i basiste...koji k spominjem bijelo dugme? eto, volio bi čuti kako bi recimo bilo koja ritam sekcija koja dovoljno ne vježba bez ostalih odsvirala "hotel motel", "na zadnjem sjedištu..", "u vrijeme otkazanih letova" itd...ali odsvirala kako spada, a ne zbrljavila.ja sam (as a bass player) sa svojim (ex)bubnjarem vježbao te 3 pjesme masu, masu vremena da bi zvučale kako treba...usviranost ne nastaje klikanjem, nego beskonačnim satima provedenim u podrumu.

#15 Bassterix

Bassterix
  • Members
  • 1570 posts

Vrijeme objave: 12 Listopad 2008 - 20:04

usviranost ne nastaje klikanjem, nego beskonačnim satima provedenim u podrumu.

apsolutno, međutim jel ti draže poslušat ne toliko usviran bend koji pršti od energije i muzičke kemije ili super usviranu skupinu bez ikakve karizme i glazbenog mojo-a? :scared:

#16 ex-sonus

ex-sonus
  • Members
  • 226 posts

Vrijeme objave: 12 Listopad 2008 - 20:14

apsolutno, međutim jel ti draže poslušat ne toliko usviran bend koji pršti od energije i muzičke kemije ili super usviranu skupinu bez ikakve karizme i glazbenog mojo-a? :w00t:

NE OPET.Stvarno meni je fuj kad cujem wotena i steve smitha kako sviraju, jer su usvirani, dok mi je super slusati white stripese sa svojom mojo "ritam sekcijom" :scared::001_tongue:

#17 Phoenix13

Phoenix13
  • Members
  • 92 posts

Vrijeme objave: 12 Listopad 2008 - 22:43

hm, hm...Mislim da se nekako moramo odvojiti u dvije skupine. I to u one koje vole savrsenu usviranost i podudaranje basa i bubnja, i u one koje vole bas suprotno.Nekako sam pod dojmom da savrsena usviranost donosi sklad i povezanost cijele koncepcije sviranja, dok bi drugi slucaj bio nekakav freelancing. No, niti to nije istina. Mislim, onda vrhunske improvizacije nebi imale smisla, a svi bi slusali samo Meshuggah i Dream Theater (nemojte me doslovno shvatit, obozavam oba benda). Tanka je granica izmedju nabrijanog "izdrkavanja" i skladne tocnosti ta dva instrumenta, al sigurno ne mozemo reci da je vrhunska uskladjenost "bog i batina".Slusajuci nekakvu klasicnu glazbu (te smartrajuci ju pretecom danasnje moderne glazbe) smatram da mozemo po prvi puta naci pravu rijec disharmonije i harmonije, i mislim da bi se ta dva pojma mogla prenjeti na ovu nasu diskusiju:Znaci li zapravo razdvojenost bubnja i basa disharmoniju?Je li to zapravo lose?Ako je, zasto i kada?Cudno bi se bilo oko toga raspravljati jer skoro svi imamo daleko razlicita stajalista oko glazbe (pogotovo oko interpretiranja teorije glazbe), a da ne pricamo kako svatko dozivljava glazbu na svoj specifican i unikatan nacin.Bilo kako bilo, neke stvari su nam slicne, kao naprimjer široka dinamika doprinosi u zanimljivosti (dok je u granicama), razlika u glasnoci zna odrediti koliko je nesto vazno, frekvencijska karakteristika "ugodnost zvuka" itd. Isto tako, slucajuci modernu glazbu nauceni smo smatrati bas i bubanj neodjeljivim jedno od drugoga. Ako gledamo u tim okvirima, sigurno je istina da je usviranost bubnjara i basista kljucna i ostvarivanju tocne i kvalitetne pjesme i/ili albuma, ali bendovi se ne pamte po tome, zar ne?Steta bi bilo da se ovakva tema unisti losim i nesuvislim komentarima tipa "buban i bas su najbitniji nema svirke be njih" ili "ma ko treba bas i bubanj" ili "moj bend svira tak i tak...", ali stvarno je teze odgovoriti bilo sta osim toga....svejedno svaka cast onome ko se sjetio otvorit ovaj topic :scared:

#18 helex

helex
  • Members
  • 93 posts

Vrijeme objave: 13 Listopad 2008 - 08:34

apsolutno, međutim jel ti draže poslušat ne toliko usviran bend koji pršti od energije i muzičke kemije ili super usviranu skupinu bez ikakve karizme i glazbenog mojo-a? :w00t:

Čuj, ako tako misliš ok, ali (nama u bendu) i meni nakon 30tak godina sviračkog staža jednostavno više godine ne dozvoljavaju da pod a) sviram na nekoj letvi od gitare i :w00t: da imam manjak tolerancije sluha za prihvatiti drugačije ideje i c) ono što odsviram/o mora biti točno i nadasve uigrano. Da ne kažem do savršenstva. Ako to nije tako mi radije nećemo izaći svirati. Ovo što si nabrojao također stoji, kao što je točno da svaki glazbenik treba da nastoji unijeti po mogućnosti cijelog sebe u stvaranje glazbe, jer ako sviraš 'fabrički preko qurca', bolje je da se i ne svira. Nesuigran, ili ne usviran nastupiti po meni možeš jedino kao pojedinac u shemi ostvarivanja neke glazbene probne tribine, ogledne radionice i sl., što nikako ne smije biti prakticirano za nastup i prezentaciju benda kao cjeline. Općenito svi živimo u tako brzom tempu života, da smo jednostavno prebukirani i sve teže nam je odvojiti dio vremena od obitelji, za zajedničke probe. A upravo bend i krasi ta (vojnička) uigranost i uvježbanost, koja većini nedostaje. :scared:

#19 Phoenix13

Phoenix13
  • Members
  • 92 posts

Vrijeme objave: 13 Listopad 2008 - 11:42

ne usviran nastupiti po meni možeš jedino kao pojedinac u shemi ostvarivanja neke glazbene probne tribine, ogledne radionice i sl., što nikako ne smije biti prakticirano za nastup i prezentaciju benda kao cjeline.

rekli bi ljudi, free jazz...

Općenito svi živimo u tako brzom tempu života, da smo jednostavno prebukirani i sve teže nam je odvojiti dio vremena od obitelji, za zajedničke probe. A upravo bend i krasi ta (vojnička) uigranost i uvježbanost, koja većini nedostaje. :scared:

istina, sve je teze kvalitetno odvojiti vrijeme za glazbu, nama obicnim smrtnicima, ali da idem na probe iskljucivo zbog uigranosti i uvjezbvanosti -- - ne bas skroz, ali ima nesto i u tome....

#20 helex

helex
  • Members
  • 93 posts

Vrijeme objave: 13 Listopad 2008 - 17:39

ali da idem na probe iskljucivo zbog uigranosti i uvjezbvanosti -- - ne bas skroz, ali ima nesto i u tome....

.. vjeruj mi da ima. U konačnici u bendu se stvori veza istkana od najfinijih niti, gdje se uloženi rad, i vrijeme, svih članova prezentira kroz projekat jedne pjesme. Prelijep je osjećaj kada cijeli posao na svoj način na kraju uvidi i nagradi oduševljena publika. Oduvijek smo svirali kao trojka, i tu nema mjesta nesigurnoj traljavosti, svaki kiks se kristalno čuje i zabode pravo u uho. :scared:




Category 1
Important Section
O nama
Glazbeni Forum je najveća zajednica glazbenika i ljubitelja glazbe na hrvatskom internetu još od 2003. godine.
Brojimo preko 25 000 registriranih članova.
Pratite nas
facebook Twitter Youtube Feed
Copyright © 2003 - 2016 Glazbeni Forum. Sva prava pridržana.