Jump to content


Slika
- - - - -

Pitanja pocetnika - procitajte generalne informacije o bubnjevima


  • Please log in to reply
216 odgovor(a) na ovu temu

#21 ranj

ranj
  • Members
  • 1304 posts

Vrijeme objave: 10 Veljača 2006 - 15:49

E ovako :DRanj,rekao si puno lipih stvari al..Tanji shell-veći tonalni spektar-više mogućnosti za postizanje određenog zvuka.s tim se slažem i to sam ptedhodno napisao.Bubanj svaki,i tanki i debeli, ima osnovnu notu +harmonici i overton.Također sam napisao da dedlja stijenka ima tendenciju proiciranja čistog tona same opne.a sa podizanjem štima ima tendenciju kočenja odnosno gušenja zvuka.Pouka za "debelu"bertu niski štim i tu daje najbolje rezultate.Primjer Rec.Custom,...sa pin stripe il emperor ili neka duga višeslojna opna-solidan sound.Međutim,ako uzmeš neki "tanki"bubanj i štimaš ga također na niski štim,pa makar to bio i Ambasador clear,jednako brzo ćeš naštimati solidan sound, koji će imati veći tonalni spektar-"veći"zvuk.Aako te je...neke frekvencije(harmonici i overton)to se rješava štimanjem. :DJa još nisam ni došao o priče o štimanju.Ovo je tek uvod gdje pokušavam objasniti kako nastaje zvuk i koji elementi utječu na njegovu promjenu.Također sam rekao da jedino na šta utječe bubnjar je način štimanja.Sve ostalo je "ugrađeno"u instrumentu ili vanjskim "utjecajima ;)prostorija,tonac,producent.....Gitara ima svoju šemu,piano svoju a ima i bubanj svoju. :( Što se tiče tomova svaki za sebe bi morali biti naštimani a odnos između više tomova ne mora biti u određenim intervalima.Obično se (uglavnom)štimaju melodično,al ako neko neće,nema muzičke policije pa da hapsi ;D :DNema idealnog(savršenog)čovjeka pa tako ni ničega što je on napravio :(Što se tiče Greča I Hajmananešto kasnije a vidim da pratiš tehničke podatke pa samo za informaciju moj mahogonij "debel"cca 4,3mm.8plyŠto ti govori taj podatak?(možda nešto a možda ništa) ;D

Slazem se u principu sto govoris. Nisam valjda svojom nestrpljivoscu "uprskao" koncept threada ;D. Nadam se da ces kad za to dodje vrijeme posvetiti i malo paznje svojoj "specificnosti" da ne vidis mjesta 13" ili 15" tomovima u setu :(. Steta da si obustavio PM komunikaciju pa moram traziti ovdje odgovore :(, ali mislim da ce tvoja teorija imati i siru publiku.Podatak o debljini tvog mahagonija mi govori da si uspio s 8 lagi drva napraviti tanak shell (GMS je 8-ply - cca 5mm), a o tome smo govorili malo ranije, kada sam demantirao "jeremy"-ija da to nema veze koliko mm s brojem slojeva. Da li se ovaj podatak odnosi na snare ili tomove? Kick bi bio ipak malo presmion ;D....Ostalo mogu samo procijeniti kad i ako ti ikada cujem uradke. :oEvo i pitanja odmah: zastupas li misljenje da se broj slojeva ili pak debljina shell-a treba uvecavat kako rastu dimenzije bubnja? Unaprijed zahvalan

#22 drži ritam

drži ritam
  • Members
  • 91 posts

Vrijeme objave: 11 Veljača 2006 - 01:01

Puno pitanja Što se tiče Gretcha i Haymana i njihovog unutarnjeg finiša i utjecaja na zvuk mogu reći što sam zaključio renoviranjem tih bubnjeva.To su po konstrukciji dva potpuno različita koncepta.Drvo je izrađeno na potpuno drugi način.Da,prvo bih rekao da su bubnjeve doslovno "krečili"četkom iznutra da bi sakrili greške koje su nastale u proizvodnji pa je ljepše bilo vidjeti srebrnu ili bijelu boju nego loše spojeve,pukotine i sl.I danas to rade ali tako da drvo koje nije ispalo ok zamotaju u plastičnu foliju umjesto da lakiraju(jedan od načina)pa nam se onda desi da kažemo:Gle,ovaj bubanj jeftiniji a bolje zvuči! jer su vizuelnom selekcijom odlučili da je drvo niža klasa,tj neće im ispasti finiš onako kako bi htjeli.Da se vratim,Gretch je američki proizvod(sada kayman korporacija)koji je u ono vrijeme kupovao izrađeno drvo spremno za finiš od firme Jasper.Većina firmi kupuje od Kelera.Ovo mi je prilika da objasnim zašto je javor najbolje drvo :DKeler je u vrijeme prije početka 2.svj.rata bio veliki proizvođač drvenih kabineta za radio,zakrivljenih drvenih dijelova za avione i sl. stvari.Da ne dužim trebalo je za vojsku napraviti kontejner koim bi se iz aviona opskrbljivala vojska na zemlji.Kockaste kutije su se raspadale pa su Keleru ponudili da nađe riješenje i čovjek smislio drveni valjak koji je ostajao kompaktan.Uto naiđoše bubnjari,ispiliše na mjeru i eto konstrukcije modernog bubnja :DOd čega će Keler raditi bubanj nego od materijala kojeg najviše ima a to je američki javor a mi ga zovemo platana.List am. javora je i na kanadskoj zastavi.A šta će hvaliti američki proizvođači bubnjeva? ;)Eh,da je keler bio slavonac....Gretch(stari)koji je cijenjen po zvuku je bio Jasper konstrukcija i kombinacija am. javora i ja mislim joha.Nisam siguran.Johu također koriste graditelji gitara za tijela.Nekad su koristili i karpatski brijest.Tomovi su bili cca4,5mm a bas bubanj deblji ali uvijek je bilo 6 slojeva u igri.Mislim da je srebrna boja ostala kao dio tradicije i do danas a ta boja je poprilično porozna tj. nije glatka.Ima ljevane obruče ili die cast.Hajman je engleski bubanj,djelo poznatog graditelj Ivor Arbiter,koji je u novije vrijeme bacio na tržište bubanj bez tijela i bubanj koji se štima samo jednim vijkom.Hayman je rađen na drugi način,ima ojačanja,obruči su od lima rolani ili kako ih zovu triple flange i to je sasvim drugačiji instrument.Tijelo je slične debljine ali je totalno druga tehnologija izrade tijela a ojačanja su napranljena od masiva sa drugim bearing edge u odnosu na Gretch.Renovirao sam i radio hi gloss na nekoliko Hajmana i mogu reći da mi je interesantan.Dw mi u nekim dijelovima liči na Haymana,tj.čini mi se kao nova verzija starog Haymana sa ,do nedavno,Keler školjkama.Makar je i John Good rekao da voli Gretch sound.ali je htio nešto drugačije.Čak su i lugsi jako,jako slični kao Haymanovi.Inače DW je svoj proboj ostvario dobrim dijelom kupovanjem patenta od gosp. Ghaughera koji je potrošio pola života tražeći odgovor na pitanje zašto tom bolje zvuči u ruci nego kad ga objesim na stalak?NJegovo riješenje je dugo bila "tajna"sounda američkih bubnjara u studiju na snimkama.Danas nam je to poznato kao suspenzija ili RIMS.Dw je otkupio patent i počeo koristiti na svojim bubnjevima koji su zvučali bolje,veće od konkurencije koja je imala stari način montitanja tomova na stalke . E sad bih trebao nastaviti ono svoje piskaranje kakvog utjecaja na zvuk imaju različiti obruči :( veličina tomova,suspenzija....i prije nabrojene "sitnice".Ima li smisla to pisati?Zanima li to početnike? ;DMene kad sam počinjao nije zanimalo jer mi niko nije ni znao reći što je važno a što ne.Bar ja nisam znao ljude koji bi me usmjerili i olakšali mnogo godina lutanja u krivom smjeru. :(

#23 drži ritam

drži ritam
  • Members
  • 91 posts

Vrijeme objave: 11 Veljača 2006 - 01:30

Pardoniram se ali nisam odgovorio na ono o 13 i15".to bih malo poslije... :(Što se tiče bas bubnja od cca4mm i on je kao i tomovi iste debljine i lijepo funkcionira.Prijatelj Dado Marinković ga je snimao(set 20x14,12x8.5,14x12)na albumu Luke Udjbinca .Set je od kombinacije boubinga,mahagonij,pomele.Inače ne radim montiranje tomova na bas bubnju al ako neko insistira.....Što se tiče mog mišljenja o povećanju debljine stijenke sa povećanjem promjera pojedinog elementa(koncepcija N&C)mislim da to nije potrebno,odnosno mislim da je potrebno zadržati konstantan "tuning Range".Jednostavno rečeno ne vidim smisla u smanjivanju tonalne razlike(deblje drvo-viši ton).Mislim da je bolje da razlika ostaje konstantna između tomova.Al ak neko oće.... :(

#24 jeremy

jeremy
  • Members
  • 1306 posts

Vrijeme objave: 11 Veljača 2006 - 03:26

Ima li smisla to pisati?Zanima li to početnike? ;DMene kad sam počinjao nije zanimalo jer mi niko nije ni znao reći što je važno a što ne.Bar ja nisam znao ljude koji bi me usmjerili i olakšali mnogo godina lutanja u krivom smjeru. :(

Naravno da ima smisla.... Ovaj topic bi mogao postati jednim od najvrijednijih na forumu (barem bubnjarskom dijelu), samo tako dalje i sto se mene tiche, sto detaljnije to bolje...

#25 drži ritam

drži ritam
  • Members
  • 91 posts

Vrijeme objave: 11 Veljača 2006 - 08:56

Da se malo ispravim i nadopunim.Neke pričice sam pojednostavio da ne idem u detalje al i to u svoje vrijeme :DSamo za HaymanaBubanj se zvao Vibraphonic by George Hayman a Arbiter je bio jedan od učesnika u razvoju.Konstrukcija je bila kao na starim am. bubnjevima 3ply sa ojačanjima.Dio naziva se zadržao u imenu jedne Sonor serije-phonic.Inače 20-tih pa do70-tih većina kompanija je izrađivala vlastite školjke.Većina ih je koristila u samom početku 3ply od afričkog mahagonijai i jablana(poplar)ili javor iznutra i izvana a srednji sloj od nekog drugog drva.Ojačanja iznutra.Iz tog perioda datira i Ludvig kojeg dosta bubnjara želi u svojoj kolekciji.Početkom 2.svj. rata Keler je počeo proizvoditi kontejnere za potrebe am.vojske koji su bacani padobranima.Kao što sam bio napisao,bili su čvrsti ,cilindrični....odlični za napraviti bubanj.Keler i Jasper su radili uglavnom sa javorom ali nije na to striktno pazio pa su se događale oscilacije.Sredinom 60-tih Rogers je prekinuo suradnju sa Jasperom i počeo surađivati sa Kelerom.Poč.i sred. 70-tih konkurencija je bila žestoka u proizvodnji bubnjeva i Rogers je htio nešto novo i u suradnji sa Kelerom 1979 je nastalo deblje drvo XP-8,koje je bilo od 8 slojeva samo javora i bez ojačanja a moglo je "nositi"sve teži haredware sve veći broj tomova.To je bio početak debljih stijenki i all-maple shell.

#26 ranj

ranj
  • Members
  • 1304 posts

Vrijeme objave: 11 Veljača 2006 - 23:58

Pardoniram se ali nisam odgovorio na ono o 13 i15".to bih malo poslije... :(Što se tiče bas bubnja od cca4mm i on je kao i tomovi iste debljine i lijepo funkcionira.Prijatelj Dado Marinković ga je snimao(set 20x14,12x8.5,14x12)na albumu Luke Udjbinca .Set je od kombinacije boubinga,mahagonij,pomele.Inače ne radim montiranje tomova na bas bubnju al ako neko insistira.....Što se tiče mog mišljenja o povećanju debljine stijenke sa povećanjem promjera pojedinog elementa(koncepcija N&C)mislim da to nije potrebno,odnosno mislim da je potrebno zadržati konstantan "tuning Range".Jednostavno rečeno ne vidim smisla u smanjivanju tonalne razlike(deblje drvo-viši ton).Mislim da je bolje da razlika ostaje konstantna između tomova.Al ak neko oće.... :(

OK, nestrpljivo cekamo elaborat o neparnim mjerama. :DKick od 4,7 mm ili koliko si vec napravio je smion jer ne bi mogao bas nositi hardware s dva toma, ne... Obzirom da sam sjedio za istim setom koji je Dado snimao, u Vlaskoj, onomad, volio bih da mogu nesto dodati u tom pravcu, ali ne mogu. Vec sam rekao da je akustika shopa ravna mesnici, a plus toga smo bili zabavljeni djecom i isprobavanjem DW-a koji je tamo stajao tako da tocne karakteristike tvojeg ultra-tankog uradka nisam mogao temeljito provjeriti. Ne zamjeri, "drzi ritam".A ako zveknes dva toma s RIMS na takav tanki kick onda bi bilo iluzorno garantirati nekome da mu drvo nece puknuti, ne? Reinforcement rings pomazu u tome jer ipak ojacaju shell. Ili onaj slide sistem, dakle ne rupetina vec par malih rupica i podjela tezine na vecu povrsinu (Sonor Designer, DW...) Mislim da povecanje debljine stijenke (zvuci kao biologija ::() ipak tu ima veze, ako nista drugo, onda iz vrlo prakticnog razloga "vjesanja" tomova na kick. Neki proizvodjaci pak, kazu da veci cilindar ima drugacije vibracije od malog pa se povecanjem debljine proporcionalno rastu dijametra pokusava stvoriti balans unutar cijelog kita. Puno njih primjenjuje taj sistem. Imao sam prilike "otvoriti" jedan DW kick (postao sam ga u threadu o DW bubnjevima, ima slika, kit je bio od breze, prelijep...) i taj je bio bez reinforcement rings i ono...skinuo mu koze i strah te ulovi kako je tanko drvo! Jako osjetljivo, nikako za on the road! Ne znam....

#27 ranj

ranj
  • Members
  • 1304 posts

Vrijeme objave: 12 Veljača 2006 - 00:15

Da se malo ispravim i nadopunim.Neke pričice sam pojednostavio da ne idem u detalje al i to u svoje vrijeme :DSamo za HaymanaBubanj se zvao Vibraphonic by George Hayman a Arbiter je bio jedan od učesnika u razvoju.Konstrukcija je bila kao na starim am. bubnjevima 3ply sa ojačanjima.Dio naziva se zadržao u imenu jedne Sonor serije-phonic.Inače 20-tih pa do70-tih većina kompanija je izrađivala vlastite školjke.Većina ih je koristila u samom početku 3ply od afričkog mahagonijai i jablana(poplar)ili javor iznutra i izvana a srednji sloj od nekog drugog drva.Ojačanja iznutra.Iz tog perioda datira i Ludvig kojeg dosta bubnjara želi u svojoj kolekciji.Početkom 2.svj. rata Keler je počeo proizvoditi kontejnere za potrebe am.vojske koji su bacani padobranima.Kao što sam bio napisao,bili su čvrsti ,cilindrični....odlični za napraviti bubanj.Keler i Jasper su radili uglavnom sa javorom ali nije na to striktno pazio pa su se događale oscilacije.Sredinom 60-tih Rogers je prekinuo suradnju sa Jasperom i počeo surađivati sa Kelerom.Poč.i sred. 70-tih konkurencija je bila žestoka u proizvodnji bubnjeva i Rogers je htio nešto novo i u suradnji sa Kelerom 1979 je nastalo deblje drvo XP-8,koje je bilo od 8 slojeva samo javora i bez ojačanja a moglo je "nositi"sve teži haredware sve veći broj tomova.To je bio početak debljih stijenki i all-maple shell.

Vibrasonic prijetelju, Vibrasonic.... ;D I Rogersa sam imao i moj je bio s tim silver-coatingom, bas kao Gretsch ???. Keller je firma poznata po kvaliteti, pa sad, radilo se o ormarima ili bubnjevima.... Imam ovdje jedan interview s John Good-om iz DW-a iz 1996 i govori seronja o tome zasto uzima drvo od Kellera i veli da kod njih trazis 100% kvalitetu i dobijes je, a da direktno od pilane dobijes jeftinije, ali puno vise skarta. I sad on kenja li ga kenja i onda godinu i pol nakon interviewa krenu sa svojim shellom!Pa ti vidi.

#28 drži ritam

drži ritam
  • Members
  • 91 posts

Vrijeme objave: 13 Veljača 2006 - 09:38

Gretsch kao i većina ima više modela.Broj slojeva je 6 a debljina je kod modela koji su popularni u narodu(VInnie Coailuta,Maison,Colins,..LP,)a to su modeli Broadkaster i tomovi su cca4,7mm a bas banjbu cca 7,9mm.Obruči su ljevani a unutrašnjost je siva :(

#29 ranj

ranj
  • Members
  • 1304 posts

Vrijeme objave: 13 Veljača 2006 - 11:11

Gretsch kao i većina ima više modela.Broj slojeva je 6 a debljina je kod modela koji su popularni u narodu(VInnie Coailuta,Maison,Colins,..LP,)a to su modeli Broadkaster i tomovi su cca4,7mm a bas banjbu cca 7,9mm.Obruči su ljevani a unutrašnjost je siva :(

A, ti govoris o novijim modelima. Ovi signature kitove, ne znam da li se bas razlikuju po drvu, ali finish i hardware od Colaiute je razlicit od Broadkastera (stali s proizvodnjom by the way...) koji je imao "napudran" hardware i one kriminalne noge za floor tom i kick, kao sve u slavu "vintage"-a ::( ::( ::(! Trenutno Gretsch ima jedan signature kit, Colaiutin i pise na sajtu da su tomovi 5,5mm, dakle nesto tanje nego one stare serije.Ali dosta o Gretschu; never fell in love with it, anyway.Unutrasnjost je siva, bas kao i svakodnevnica ;D

U pravu si!!!!Netko postavi neko pitanjce i onda umjesto da ga odj... mi se raspišemo.Al šta ćeš kad volimo ;DPokušat ću sutra nastaviti svoje "predavanje" o temi "Kako,kada,gdje,koliko" ;DVolio bih da može kraće al mislim da neće moći!Kratak odgovor je bez objašnjenja i argumenata i tako sam prije odgovarao dok me ranj nije "opro"pa bih htio to izbjeći. ;DA što se tiče odgovora o srebrnoj farbici da sam ja to radio ne bih trebao raditi ovo što jesam.Jedna slika govori više od riječi(tako nekako) :(

Wow, logorska vatrica uz vino i bubnjeve? Nisam znao da je "mrznja" prema DW-u poprimila tolike razmjere! ;D Ili je to neka ratna fotografija kad ste spaljivali one "kontejnere" od Kellera ;D? Sto se tu dogadjalo? Ne bih mogao povjerovati da i ti imas skarta.... 8)

#30 drži ritam

drži ritam
  • Members
  • 91 posts

Vrijeme objave: 13 Veljača 2006 - 15:00

Na slici je prikazan novi,jedinstveni,način finiširanja bubnjeva koji se može jednokratno nanijeti na sve modele ;DOvaj finiš zrači toplinom i preporučuje se za zimske večernje gaže ;DPitanjce:što je to škart?Da sam nabacio plastični kurtončić i sivilo iznutra to onda ne bi bio škart? ;DKad si već spomenuo kontejnere od Kelera znaš li da keler izrađuje drvo koje je specijalno namijenjeno za izradu bubnjeva( žig iznutra) a također radi drvene valjke zapotrebe uređenja interijera,izloga.....koje je znatno jeftinije.Da se mi vratimo na priču što sve ima utjecaja na zvuk našeg instrumenta i kako,pa smo spomenuli i obruče.OBRUČINajčešći tip obruča koji se koristi na bubnjevima su limeni,lijevani i drveni.Limeni obruči(triple flanged)napravljeni su rolanjem iz komada metalne trake čiji su krajevi spojeni.Ravnomjerno raspoređene rupe za vijke su "izvučene" udarcem na obruču.Ovaj tip obruča ima dvije prednosti a to je cijena izrade,a drugo ima određeni stupanj fleksibilnosti koji osigurava dobar kontakt opne i stijenke bubnja,posebno ako bubanj nije u dobrom tehničkom stanju.Ovaj tip obruča daje "mekani"udarac i pojačava rebound(odbijanje).Mogu se naći u raznim debljinama(1.6,2.0,2.3mm).Deblji obruč će se ponašati više kao lijevani.Lijevani obruči,kao što i samo ime kaže,rađeni su lijevanjem užarenog metala u kalupe točnog oblika i veličine gotovog obruča.Nakon hlađenja i obrade to je vrlo čvrst komad metala.Rezonira kao cijelina dajući veći attack i "oštriji"zvuk instrumentu.Ima ograničenu fleksibilnost i puno je osjetljiviji na nepravilnosti bearing edge,opne i vašeg štimanja nego limeni obruči.Nakon pokretanja opne,vibracije putuju preko iste i udaraju u obruč,a pošto je on od čvrstog metala, vibracije se ne apsorbiraju nego se odbijaju nazad u centar,dajući jače izražen overton i "čistoću"zvuka.Lijevani (die-cast)obruči imaju slabiji rebound nego limeni,a opna ima veći osjećaj "tvrdoće"zahtijevajući izražajniju kontrolu bubnjara.Najčešće se viđaju na dobošima.Drveni obruči su uglavnom konstruirani kao i tijelo bubnja s tim da im je debljina uglavnom znatno veća.Daju "topliji"ton bubnju,suprotno od lijevanih.To su najskuplji obruči sa izuzetkom pozlaćenih.Generalno za sve vrste obručaŠto je veći bubanj to je više točki za štimanje(vijaka),što je više točki za štimanje to je bubanj lakši za štimanje a opna će se teže raštimavati.Broj točki štimanja varira od 4 za male tomove do 10-12 za doboše i bas bubnjeve.

#31 ranj

ranj
  • Members
  • 1304 posts

Vrijeme objave: 15 Veljača 2006 - 11:09

Na slici je prikazan novi,jedinstveni,način finiširanja bubnjeva koji se može jednokratno nanijeti na sve modele ;DOvaj finiš zrači toplinom i preporučuje se za zimske večernje gaže ;DPitanjce:što je to škart?Da sam nabacio plastični kurtončić i sivilo iznutra to onda ne bi bio škart? ;D

No, no, ne tako prosto... Skart je recimo kad uzmem na sajmu opreme u ruke Beni snare od solid cherry (cist' solidna visnjica...) na koji je debeli ponosno nabacio 995 eura cijene i skuzim kad malo bolje pogledam da se reinforcement razljepio u duzini od par milimetara. To je skart. A skart je i ako majstor nesto sprdi i onda mora ponovo :o ;D Glavno je da priznas da si lose napravio.

Kad si već spomenuo kontejnere od Kelera znaš li da keler izrađuje drvo koje je specijalno namijenjeno za izradu bubnjeva( žig iznutra) a također radi drvene valjke zapotrebe uređenja interijera,izloga.....koje je znatno jeftinije.

Mmm, zakljucak je da se radi o istom drvetu i kvaliteti rada?

Da se mi vratimo na priču što sve ima utjecaja na zvuk našeg instrumenta i kako,pa smo spomenuli i obruče.OBRUČINajčešći tip obruča koji se koristi na bubnjevima su limeni,lijevani i drveni.Limeni obruči(triple flanged)napravljeni su rolanjem iz komada metalne trake čiji su krajevi spojeni.Ravnomjerno raspoređene rupe za vijke su "izvučene" udarcem na obruču.Ovaj tip obruča ima dvije prednosti a to je cijena izrade,a drugo ima određeni stupanj fleksibilnosti koji osigurava dobar kontakt opne i stijenke bubnja,posebno ako bubanj nije u dobrom tehničkom stanju.Ovaj tip obruča daje "mekani"udarac i pojačava rebound(odbijanje).Mogu se naći u raznim debljinama(1.6,2.0,2.3mm).Deblji obruč će se ponašati više kao lijevani.Lijevani obruči,kao što i samo ime kaže,rađeni su lijevanjem užarenog metala u kalupe točnog oblika i veličine gotovog obruča.Nakon hlađenja i obrade to je vrlo čvrst komad metala.Rezonira kao cijelina dajući veći attack i "oštriji"zvuk instrumentu.Ima ograničenu fleksibilnost i puno je osjetljiviji na nepravilnosti bearing edge,opne i vašeg štimanja nego limeni obruči.Nakon pokretanja opne,vibracije putuju preko iste i udaraju u obruč,a pošto je on od čvrstog metala, vibracije se ne apsorbiraju nego se odbijaju nazad u centar,dajući jače izražen overton i "čistoću"zvuka.Lijevani (die-cast)obruči imaju slabiji rebound nego limeni,a opna ima veći osjećaj "tvrdoće"zahtijevajući izražajniju kontrolu bubnjara.Najčešće se viđaju na dobošima.Drveni obruči su uglavnom konstruirani kao i tijelo bubnja s tim da im je debljina uglavnom znatno veća.Daju "topliji"ton bubnju,suprotno od lijevanih.To su najskuplji obruči sa izuzetkom pozlaćenih.Generalno za sve vrste obručaŠto je veći bubanj to je više točki za štimanje(vijaka),što je više točki za štimanje to je bubanj lakši za štimanje a opna će se teže raštimavati.Broj točki štimanja varira od 4 za male tomove do 10-12 za doboše i bas bubnjeve.

Super, polako krecemo sa stvarima koje su prilicno podcijenjene kad je u pitanju zvuk bubnja; hardware ili zeljezarija. Buduci si krenuo s obrucima samo cu dodati ono sto mislim da je za dodat prici. Bit cu krajnje subjektivan ;D jer nisam pristalica die-cast i to otvoreno kazem, ali apsolutno razumijem da se nekome to svidja. Die cast na bubnju moze izazvati senzaciju da je sound nesto "suhlji" zbog "nerezoniranja" uzrokovanog samom tezinom i "nepomjerljivoscu" istog, ali jedina jasnija razlika u suporedbi s triple flange ce se ipak cuti u trenutku kada obruc i sviras. A to su rim-shotovi i side stick (rim click, obruc ili kako vec to zovete....) Rimshot je daleko prodorniji, reskiji i nase uho ga registrira kao glasnijeg, a ponekad i kao bolnijeg :D. Isto tako je i sa side-stickom; jednostavno definiraniji i prodorniji sound od triple flange. S druge, pak strane, ako se odlucite na die-cast, svirate "kojim slucajem" dosta rim-shotova i side-stick onda se mozete pripremiti na malo vecu konzumpciju palica :D jer jadni hickory, oak i ostala drvca nemaju bas puno sanse protiv lijevanog zeljeza. Slingerland je poznat po svojim "stick saver" hoops koji imaju rub "na unutra", ali vjerujte mi da mi ni taj nije bas puno palica sacuvao. Jos jedna stvar koju prosjecan bubnjar moze doziviti, u najmanju ruku kao iritantnu; die-cast "strse" znantno vise od triple flange. Osjecaj za rimshot tj. njihovo pravilno sviranje/pogadjanje se drasticno mijenja naspram triple flange. Ovo se prvenstveno odnosi na sviranje snare-a mada neki sviraci prakticiraju rimshots po cijelom kitu, dakle i tomove (Chambers, Copeland live...). Onaj tko je svirao od pocetka na die-cast ce vjerojatno imati manje problema s "presaltavanjem" na triple flange (a i bit ce mu sigurno draga cinjnica da palice duze traju ;D), docim svirac koji odjednom dobije die-cast pod ruku moze imati prilicnih problema dok ne ustima "nisanske sprave" i dok se ne navikne na tvrdu reakciju die-casta. I da ne zaboravimo, ne zaboravilo se: udarac palicom po triple flange-u ce biti, izmedju ostalog apsorbiran i od strane samog obruca. Udarac po die-castu nece biti apsorbiran od strane obruca sto automatski vraca dobar dio vibracija u saku, prste, ZGLOB, podlakticu, a to nikako nije za zanemariti jer moze, kroz odredjeno vrijeme, dovesti do gadnih problema. Nemojmo ni zanemariti znatno vecu tezinu samih bubnjeva :D kojoj lijevani obruci pridonose. Ali o tome u posebnom topicu koji jos nisam napravio ::). Ukratko, zakljucio bih da su die-cast u usporedbi s triple flange stvar ukusa i preferancije u odredjenoj glazbenoj situaciji, kad se trazi odredjena nijansa u zvuku. Isto bih rekao i za drvene obruce koji imaju najmeksi "feel", utjecuci, mozda najvise od navedenog drustva "drustva", na zvuk bubnja. Steta da se ne mogu (kad vec "drzi ritam" nije) osvrnuti na bell-brass obruce jer ih nisam nikad imao priliku svirati (onomad sam samo drzao u ruci Tamin Bell- Brass snare s tim cudnim obrucima od materijala za zvona...); isto kao i aluminijske, ali mozda se uskoro nadjem za nekom Yamahom iz top Nuveau serije, a tamo su (bar u pocetku) aluminijski obruci, uz lugs, bili najveca novost. Da se jos do-editam: ne bi bilo fer zaboraviti i pomalo "arhaicne", ali niposto zapostavljene single-flanged obruce. Treba samo dobro pogadjati izmedju...ehm opet nema rvacke rijeci...claws. Radi boljeg rauzmijevanja, prilazem slicku sjajnog (i po izgledu i po soundu!) Pearl mahagonij snare-a. Inace na prodaju za samo 350 eura :).

#32 alienscum

alienscum
  • Members
  • 13 posts

Vrijeme objave: 31 Svibanj 2006 - 22:48

gledao sam neke CDe, kao poduke, umjesto ovih skola, znam da ne mogu zamijeniti skolu ali dal su dobri za sam pocetak sviranja(udaranja), 3 CDa sa snimkama kako bi trebalo zvucati i s knjizicama kostaju 250kn, pa jel se to isplati sta?

#33 jeremy

jeremy
  • Members
  • 1306 posts

Vrijeme objave: 01 Lipanj 2006 - 01:23

gledao sam neke CDe, kao poduke, umjesto ovih skola, znam da ne mogu zamijeniti skolu ali dal su dobri za sam pocetak sviranja(udaranja), 3 CDa sa snimkama kako bi trebalo zvucati i s knjizicama kostaju 250kn, pa jel se to isplati sta?

ne znam bas.... ja bih ti radije preporucio da ulovis nekog frenda ili frenda od frenda, nek ti pokaze neke osnove, a ti mu platis porciju chevapa i velebitsko... a kakvi su ti to cd-i? imaju neki naziv? gdje si to skopao?

#34 alienscum

alienscum
  • Members
  • 13 posts

Vrijeme objave: 01 Lipanj 2006 - 07:44

kopao sam po netu i nasao, ustvari slucajo naletio na to, ali nisam sejvao stranicu tako da ne znam vise di je to, moram potrazit...malo mi je prob sto nitko koga poznajem ne svira bubnjeve, doslovno nitko :Pmoram naci nekoga izgleda :-\EDIT: http://rockknjiga.co...i raspored.phptu sam to nasao...

#35 jeremy

jeremy
  • Members
  • 1306 posts

Vrijeme objave: 01 Lipanj 2006 - 10:28

pa u biti izgleda jako solidno... barem prema onom sadrzaju. nije lose zato kaj objasnjava sve od pocetka, a daje i primjere ritmova + cd...kad bi nasao nekoga tko ima tu knjigu pa samo skopirao...uzmi si tu knjigu, vjerojatno ce dobro doci. ali ja ti u svakom slucaju preporucam da nadjes nekog tko ce ti to uzivo objasniti (nista nije bolje od live poduke)

#36 alienscum

alienscum
  • Members
  • 13 posts

Vrijeme objave: 01 Lipanj 2006 - 12:06

ma moram ja lovu najprije za sve to skrpat, al valjda nekako budem...btw: jel netko zivi blizu ZG ili SMB, ja sam izmedu pa da mi malo dode pokazati (samo shala ;D)

#37 jeremy

jeremy
  • Members
  • 1306 posts

Vrijeme objave: 01 Lipanj 2006 - 13:16

malo mi je prob sto nitko koga poznajem ne svira bubnjeve, doslovno nitko :Pmoram naci nekoga izgleda :-\

hmmm... kak onda znas da zelis svirati bubanj? jesi ikad probao sjesti i odsvirati nesto, neki ritam?pitam zato kaj sam ja vidio i sjeo na bubanj jednom pa mi se svidjelo, i pored toga bratic, i jedan dobar frend su svirali bubanj prije neg sam poceo pa sam imao nekakvu predodžbu na kaj to lici...

#38 alienscum

alienscum
  • Members
  • 13 posts

Vrijeme objave: 01 Lipanj 2006 - 23:19

nasao sam nekoga, valjda ce htjeti, neki likovi idu s mojom sestrom u razred, dvojica sviraju bubnjeve, valjda ce mi moci i htjeti pomoci :Pdi sam svirao, moja sestra je prije isla na neki solfegio i na balet, a u sobi pokraj su bile poduke gitare i bubnjeva, tamo sam znao udarat, dobra izolacija pa se ne cuje bas a i kod njih dok plesu je neka glazba pa je bilo ok, i to mi je nesto preludo, strasno mi se svida ;)a i nije lose znat neki instrument svirat, cisto iz "kulture", a i curama se bolje vidi ako znam svirat nesto( ;D), pogotovo bubnjeve 8)

#39 jeremy

jeremy
  • Members
  • 1306 posts

Vrijeme objave: 02 Lipanj 2006 - 00:21

a i nije lose znat neki instrument svirat, cisto iz "kulture", a i curama se bolje vidi ako znam svirat nesto( ;D), pogotovo bubnjeve 8)

ccc, onda gitaru u ruke.... nitko ne vidi bubnjara tamo iza ;)

#40 ovan7

ovan7
  • Members
  • 750 posts

Vrijeme objave: 02 Lipanj 2006 - 10:54

ma brijes bubnjari su najkul, ovi se glupiraju naprijed a ovaj iza je misteriozan, to cure oce :Pa za alienscuma, odi na www.vicfirth.com pa na education, tamo ces naci dosta korisnih lekcija.




Category 1
Important Section
O nama
Glazbeni Forum je najveća zajednica glazbenika i ljubitelja glazbe na hrvatskom internetu još od 2003. godine.
Brojimo preko 25 000 registriranih članova.
Pratite nas
facebook Twitter Youtube Feed
Copyright © 2003 - 2016 Glazbeni Forum. Sva prava pridržana.