Jump to content


Slika
- - - - -

Pitanja pocetnika - procitajte generalne informacije o bubnjevima


  • Please log in to reply
216 odgovor(a) na ovu temu

#1 Nixaster

Nixaster
  • Members
  • 116 posts

Vrijeme objave: 22 Kolovoz 2005 - 13:34

Mene zanima mnogo stvari.Glupo pitanje, ali stvarno me zanima.Čemu služi dupla bas pedala?Znam da ima nekih fintica?Kak sviraš hi-hat kad su ti noge na pedali?

#2 Joey

Joey
  • Members
  • 418 posts

Vrijeme objave: 22 Kolovoz 2005 - 15:51

Mene zanima mnogo stvari.Glupo pitanje, ali stvarno me zanima.Čemu služi dupla bas pedala?Znam da ima nekih fintica?Kak sviraš hi-hat kad su ti noge na pedali?

hihat ostaje otvorenhehehe kako cemu sluzi? sluzi isto kao i single pedala, dakle za udarati u bas bubanj ali ovdje koristis obe noge ;Dako te zanimaju tehnike i razne teme u duploj, prosuskaj u starijim topicima ove sekcije i naci ces sve sto pitas :)

#3 Nixaster

Nixaster
  • Members
  • 116 posts

Vrijeme objave: 23 Kolovoz 2005 - 07:33

Hvala kompa!

#4 offname

offname
  • Members
  • 181 posts

Vrijeme objave: 29 Listopad 2005 - 19:13

Nixi,ja sam kupio duplu pedalu prije nekih mjesec dana.Imam još puno posla da ju full rasturim,ali vjeruj,paklena je to stvar.Čuda radi.

#5 Zule of Sonor

Zule of Sonor
  • Members
  • 650 posts

Vrijeme objave: 01 Studeni 2005 - 13:36

Nixaster, evo bezveze mi pada na pamet nešto, odmah nabavi npr. "Demanufacture" od Fear Factory-a i poslušaj kako dupla može biti orgazmična ;)

#6 Rango

Rango
  • Members
  • 964 posts

Vrijeme objave: 01 Studeni 2005 - 13:45

Nixaster, evo bezveze mi pada na pamet nešto, odmah nabavi npr. "Demanufacture" od Fear Factory-a i poslušaj kako dupla može biti orgazmična ;)

bah...svaka cast na brzini..al mislim da ima i boljih primjera!

#7 Pepy the Killer

Pepy the Killer
  • Members
  • 3104 posts

Vrijeme objave: 01 Studeni 2005 - 13:57

eno ti emperor ...pa slušaj ;Dili možda Iced Earth -wolf...poslušaj refren i onaj zadnji dio te pisme ;D...ja osobno mislim da bubnjari ne bi trebali koristiti duplu za ubijat malu dicu ;D ,,nego bi je trebali koristiti za neke finese..pri prijelazima,eventualno refren..i tako

#8 Eres the Elessar

Eres the Elessar
  • Members
  • 491 posts

Vrijeme objave: 01 Studeni 2005 - 14:01

Ali stvarno zna kadkada pasati kada ga dere u 16-inkama cijelo vrijeme ;)

#9 Zule of Sonor

Zule of Sonor
  • Members
  • 650 posts

Vrijeme objave: 01 Studeni 2005 - 14:01

Ali stvarno zna kadkada pasati kada ga dere u 16-inkama cijelo vrijeme ;)

Exactly! Gorky, daj odi slušat Mešugu!

#10 ovan7

ovan7
  • Members
  • 750 posts

Vrijeme objave: 07 Veljača 2006 - 20:40

ajme jadan pocetnik koji zaluta ovamo u nadi da ce naci smjernice o "kako poceti svirati bubanj" :DSvaka cast ranju i drzi ritmu, fakat majstori, ljudi od zanata, znaju posao i uzitak mi je bio citati, nadam se da ce se diskusija nastavit. Ne da sam pola toga razumio, ali barem ucim nes novo....Sad da ja vas nesto pitam, pricate tu o razno raznim elementima koji dolaze do izrazaja pri traganju za optimalnim zvukom bubnja pri stianju, mnogi od njih meni nerazumni, recimo sustain, sta je sustain ???, pricate i o tonovima, a ja sam negdje procitao, u knjizi iz fizike 4 cinimise, da bubanj ne proizvodi ton, nego šum, stoga,ali ne i samo zbog toga, mislim da se nemoze usporedivat stimanje gitare i stimanje bubnja,sto je drzi_ritam negdje spomenuo, jer je razlika u zvuku nenastimane gitatare ipak daleko uocljivija od zvuka nenastimanog bubnja, obicnom laiku naravno ;D. Štimanje bubnja puno je "osobnje" od stimanja gitare, i veci je uzitak ali samo ako znas sto radis ;D, ja osobno sviram bubnjeve godinu i pol i nisam nikad stimo bunjeve, iz raznoraznih razloga, ne da nisam imao volje, osim pri stavljanju nove opne, a tad samo onako otprilike, a i dalje mi bubanj, meni, dobro zvuci, sto sumnjam da bi bio slucaj kod nekog gitariste i nakon jedne probe.Pitanje je dali je stimanje bubnja bas skroz individualno, ili postoje neke šeme po kojima se stima, ovisno o velicini bubnja, opnama itd...Eto toliko, pozdrav

#11 b.

b.
  • Members
  • 165 posts

Vrijeme objave: 08 Veljača 2006 - 08:51

ajme jadan pocetnik koji zaluta ovamo u nadi da ce naci smjernice o "kako poceti svirati bubanj" :DSvaka cast ranju i drzi ritmu, fakat majstori, ljudi od zanata, znaju posao i uzitak mi je bio citati, nadam se da ce se diskusija nastavit. Ne da sam pola toga razumio, ali barem ucim nes novo....Sad da ja vas nesto pitam, pricate tu o razno raznim elementima koji dolaze do izrazaja pri traganju za optimalnim zvukom bubnja pri stianju, mnogi od njih meni nerazumni, recimo sustain, sta je sustain ???, pricate i o tonovima, a ja sam negdje procitao, u knjizi iz fizike 4 cinimise, da bubanj ne proizvodi ton, nego šum, stoga,ali ne i samo zbog toga, mislim da se nemoze usporedivat stimanje gitare i stimanje bubnja,sto je drzi_ritam negdje spomenuo, jer je razlika u zvuku nenastimane gitatare ipak daleko uocljivija od zvuka nenastimanog bubnja, obicnom laiku naravno ;D. Štimanje bubnja puno je "osobnje" od stimanja gitare, i veci je uzitak ali samo ako znas sto radis ;D, ja osobno sviram bubnjeve godinu i pol i nisam nikad stimo bunjeve, iz raznoraznih razloga, ne da nisam imao volje, osim pri stavljanju nove opne, a tad samo onako otprilike, a i dalje mi bubanj, meni, dobro zvuci, sto sumnjam da bi bio slucaj kod nekog gitariste i nakon jedne probe.Pitanje je dali je stimanje bubnja bas skroz individualno, ili postoje neke šeme po kojima se stima, ovisno o velicini bubnja, opnama itd...Eto toliko, pozdrav

sustain....lupis bubanj i cuje se thunk.....malo sustaina...lupis bubanj i cuje se booooooong..... puno sustaina...ovo je naravno karikirano...fizika 4... :( nije bas neka literatura... :)ovo sa tonom i sumom...ja sam to naletio u nekoj knjizi o masteringu al tamo su pricali o primjeru snera...zbog mrezice i tako dalje...tomovi su potpuno sposobni proizvest ton i da ih se nastimat po notama....nebi covjek vjerovo... :)postoje sheme za stimat bubanj... al ima ljudi koji imaju bolji sluh od mene ovdje pa ce ti oni to malo bolje objasnit...valjda... :(

#12 jeremy

jeremy
  • Members
  • 1306 posts

Vrijeme objave: 08 Veljača 2006 - 17:10

zar nije onda decay i sustain isto?po mojim saznanjima bubanj daje max ton kada su obje opne jednako nategnute(ili visoko ili nisko)... u suprotnom dobiva se losiji i slabiji ton, sa jako puno nezeljenih overtonova....a sto se tice debelih stijenki... dosta zescih bubnjara preferira deblje bubnjeve jer se iz njih dobije jaci ton i volumen... bubanj s tanjim stijenkama jednostavno nije dovoljno glasan... recimo tama ima prosjecno jako debele bubnjeve (7,8,9 ply), a recimo pearl oko 6 pa cak i 4 ply

#13 ovan7

ovan7
  • Members
  • 750 posts

Vrijeme objave: 08 Veljača 2006 - 18:53

a sto se tice debelih stijenki... dosta zescih bubnjara preferira deblje bubnjeve jer se iz njih dobije jaci ton i volumen... bubanj s tanjim stijenkama jednostavno nije dovoljno glasan... recimo tama ima prosjecno jako debele bubnjeve (7,8,9 ply), a recimo pearl oko 6 pa cak i 4 ply

pa nije nigdje rekao da su debele sjtjenke lose, ovisi kakav zvuk zelis.Hvala drzi_ritam napokon je neko posteno objasnio sta radim kad stimam bubanj, sad kad su mi stvari malo jasnije mislim da bi mogoa pocet natezat ;D

#14 ranj

ranj
  • Members
  • 1304 posts

Vrijeme objave: 08 Veljača 2006 - 22:27

I opet ranj u zurbi; posao ceka, ali da ipak "dosolim". "Drzi ritam", citam sa zadovoljstvom jer je na hrvatskom jeziku; do sada, u zivotu je uvijek bio neki drugi jezik :(.

zar nije onda decay i sustain isto?po mojim saznanjima bubanj daje max ton kada su obje opne jednako nategnute(ili visoko ili nisko)... u suprotnom dobiva se losiji i slabiji ton, sa jako puno nezeljenih overtonova....a sto se tice debelih stijenki... dosta zescih bubnjara preferira deblje bubnjeve jer se iz njih dobije jaci ton i volumen... bubanj s tanjim stijenkama jednostavno nije dovoljno glasan... recimo tama ima prosjecno jako debele bubnjeve (7,8,9 ply), a recimo pearl oko 6 pa cak i 4 ply

Nije decay i sustain isto. Decay je trenutak zamiranja tona, onaj zadnji "repic" sustaina; nekad moze biti brzi, nekad sporiji. Sustain nije samo "mjerljiv" i "opisljiv" u duzini trajanja vec i u boji i karakteru inicijalnog zvuka koji sustain ima za "produziti" u svoj njegovoj ljepoti ;D. Nakon inicijalnog udraca javljaju se (ako ih ima ;D) ton, sustain, decay, projekcija.... Pri udarcu se javlja tzv attack.O tome da se razlicitim stimanjem gornje i donje koze dobija "losiji i slabiji ton", bih rado "ukrstio koplja" s tobom i bilo kim drugim. A i poooznati trik iskusnih "lajv sviraca" jest: gornje mrvicu pritegnut u odnosu na donje i onda imas cisci i jasniji ton vani! A to se broji, ne ono sto samo bubnjar cuje tamo gdje sjedi iza bubnja; to nije REALNA slika kako mu bubanj zvuci!A sad debele stijenke.... ::( To da je deblja stijenka = glasniji bubanj objesite macku o rep. To je predrasuda i mit. Nema glasnog bubnja; ima samo glasnih bubnjara! Nazalost "jeremy", argumentacija sa slojevima (plies) ti "ne igra" jer kolicina plies ne uvjetuje debljinu shell-a. Primjeri: Noble&Cooley: tomovi od 13"-18" su 7ply - 4,7mm "tankoce"!Pearl MRX bubnjevi: 6ply maple - 7,5 mm!Gretsch (USA Custom); 6ply - 6mmGMS: 8ply - 5-6mmPa ti sad vidi ;D. Deblja stijenka moze utjecati na pitch, slicno kao i cinela: deblja cinela-visi pitch, deblji shell-visi pitch bubnja. Nije 100% (cuo sam svojim usima iste cinele koje su deblje da imaju nizi pitch od tanjeg primjerka, ali to je rijetkost... Ono sto ti kaze i "drzi ritam" stoji, debeli shell "suradjuje" manje s kozama za kompletan sound; tanji vibrira vise. Zato je deblje shell-ove lakse/brze stimat :(, opcenito gledajuci. Zato se ekipa koja cashira za neki top bubanj s tankim shellom ubije stimajuci jer hoce dobiti ono sto se u bubnju i skriva prije nego ga razocarano preproda ;D!Pozdrav

#15 jeremy

jeremy
  • Members
  • 1306 posts

Vrijeme objave: 08 Veljača 2006 - 23:35

A sad debele stijenke.... ::( To da je deblja stijenka = glasniji bubanj objesite macku o rep. To je predrasuda i mit. Nema glasnog bubnja; ima samo glasnih bubnjara! Nazalost "jeremy", argumentacija sa slojevima (plies) ti "ne igra" jer kolicina plies ne uvjetuje debljinu shell-a. Primjeri: Noble&Cooley: tomovi od 13"-18" su 7ply - 4,7mm "tankoce"!Pearl MRX bubnjevi: 6ply maple - 7,5 mm!Gretsch (USA Custom); 6ply - 6mmGMS: 8ply - 5-6mm

hmmm... zanimljivo... a da li se tu radi o istom drvetu? sve maple? mislio da se drvo uvijek reze na oko 1 mm....a gle sigurno je razlika u projekciji tona izmdju debelog i tankog, ali i debeli "suradjuje" sa opnama, samo ga treba jace "potaknut" da vibrira...pa gledajuci s te strane... da, ovisi o bubnjaru... samo debeli shell zahtjeva da ga se jace udari pa time i baca jaci sound... e sad dal tanki moze zvucati jednako glasno ako ga se jednako mazne?evo sad mi je palo na pamet pitanjce... cemu tocno sluze reinforcment rings? oni se u pravilu stavljaju na tanje shellove... jel poradi izdrzljivosti? a koliko utjecu na sound bubnja? ima li to onda opet veze s debljinom shella?

#16 ranj

ranj
  • Members
  • 1304 posts

Vrijeme objave: 08 Veljača 2006 - 23:56

hmmm... zanimljivo... a da li se tu radi o istom drvetu? sve maple? mislio da se drvo uvijek reze na oko 1 mm....

U sva cetiri slucaja javor, brate ;D.

a gle sigurno je razlika u projekciji tona izmdju debelog i tankog, ali i debeli "suradjuje" sa opnama, samo ga treba jace "potaknut" da vibrira...pa gledajuci s te strane... da, ovisi o bubnjaru... samo debeli shell zahtjeva da ga se jace udari pa time i baca jaci sound... e sad dal tanki moze zvucati jednako glasno ako ga se jednako mazne?

U jednom trenutku shell postaje tako debel da o potpunoj vibraciji shell-a vise nema govora. Primjeri: Sonor Signature drumsPearl Custom Z (CZX)Premier (nemogusesjetitserije)Sve "biseri" iz '80-tih ;D! A sto se udaranja tice: imas tanji shell pa ga udari kako te volja, a glasnocu ces dobiti shodno tome. Mozda je optimalno nekih 6mm za allround sound. Ovo je vrlo pazljivo izgovoreno, rezultat je mojeg skromnog iskustva i konzultacije s nekim znalcima i bla, bla.... I sad moze "drzi ritam" i svi ostali skocit: "A sviras tanje shell-ove, a govoris o 6mm, a to je (vrapci na grani); Gretsch...onaj stariji shell ::( A ja kazem: Gretsch je zasro stvar s onim glupim die-cast obrucima i shit hardware-om! 8) I tako u nedogled se vrtimo mi ;D ;D ;D....U zdravlje!

evo sad mi je palo na pamet pitanjce... cemu tocno sluze reinforcment rings? oni se u pravilu stavljaju na tanje shellove... jel poradi izdrzljivosti? a koliko utjecu na sound bubnja? ima li to onda opet veze s debljinom shella?

Ukratko: reinforcement rings su nekad ljepljeni na shell da ga drze okruglog i da mu pruze cvrstinu. To je dolaskom boljih ljepila i kvalitetnijeg drveta postalo skoro pa nepotrebno, ali je ekipa skuzila da extra sloj drveta pri vrhu i dnu cilindra ima utjecaja na sirenje vibracija unutar istoga = sound pile :(! Daklem, Sonor Delite, DW, Tama i jos poneki momci time drze svoj tanki shell "pod kontrolom" da ne "pretjera" s vibriranjem pri rubovima (bearing edges) i samim tim izgubi toliko zeljenu definiciju, u moru rezonancije. Ukratko 8).

#17 jeremy

jeremy
  • Members
  • 1306 posts

Vrijeme objave: 09 Veljača 2006 - 00:02

eh te 80-te! (di je onaj smajlic kaj bljuje?)receno mi je da npr. snare-evi sa dodanim ringovima imaju opaki rimshot sound bash zbog ojacanja... (konkretno se odnosilo na sonor)

#18 drži ritam

drži ritam
  • Members
  • 91 posts

Vrijeme objave: 09 Veljača 2006 - 15:14

Drago mi je ranj,da se veseliš poznatom jeziku. ;)Ali vidim da ima problema sarazumijevanjem predhodno napisanog kod drugih članova foruma koji su se javili.Mjera za veličinu ili "debljinu"nekog objekta ili predmeta nije PLY ili na razumljivom jeziku broj slojeva nego je METAR,centimetar,milimetar ili kod amera i engleza koji su postavili standarde u proizvodnji modernog seta bubnjeva INCH.1inch=2,54cm da je lakše računati ako nekog zanima.Iz istog razloga su vijci na bubnjevima u colnim dimenzijama.Njemci su pokušali to promijeniti stavljajući naSonor bubnjeve milimetarske"šarafe".Ranj,onu tvoju rečenicu o ubijanju štimanjem tankog shella nisam razumio.Možda se radilo o neispravnom bubnju jer ako sve štima bubanj se može vrlo lako naštimati.To sam pokušao objasniti kad sam opisivao BEARING EDGE.aKo jebubanj bio star lako moguće da je to razlog a ako je nov možda je tvornička greška što također ne bi bilo čudno. :DJeremy,bubanj koji moraš jakim udarcima prisiliti da "surađuje"?Ovo mi zvuči kao policijsko ispitivanje a ne priča o sviranju. ;DNa samom početku sam napisao anegdotu kako mi svrate neki bubnjari sa sličnim pristupom.Jače udaranje,mazanje...su mi više termini za neki borilački sport a ne za glazbu i sviranje nekog instrumenta.I ono što je ranj rekao a s tim se u potpunosti slažem da nema glasnog bubnjanego samo glasnih bubnjara.Ašto se tiče broja slojeva i ojačanja u bubnju ili reinforce ring,to su dobra pitanja.Kad sam spominjao što proizvodi ton rekao sam da su bitne karakteristike izrade tijela bubnja:različita vrsta bearing edge(otvoreni krajevi bubnja),promjer,debljina,dubina,unutarnja konstrukcija(ojačanja ili reinforce ring),broj i tip slojeva,unutarnja obrada.OJAČANJA ILI REINFORCEMENTSRanj je to dobrim dijelom objasnio al za one koji ne znaju to su zadebljanja pri krajevima tanjeg tijela bubnja,široka 3/4"-1"(inch)sa unutarnje strane.U osnovi služe da ržanje konstrukcije okruglom ali također utječu i na ukupni zvuk instrumenta.Uosnovi možete očekivati manje rezonancije a više niskih frekvencija od bubnja u kojem su dodana ojačanja.UNUTRAŠNJA OBRADAtakođer ima utjecaj na ukupni zvuk bubnja.Neki bubnjevi su proizvedeni sa istim gloss finišom iznutra kao i izvana i to im daje više reflektirajući zvuk,vrlo čist i jasan,ali zbog toga što je smanjena apsorbcija u stijenki,zvuk je manje "woody"(drven).Bubnjevi sa satin finišom iznutra,daju više zvuka drva a bubnjevi kojima unutrašnjost uopće nije finiširana imaju poroznu,hrapavu površinu i oni daju još više utjecaja drva na ukupni zvuk.

#19 ranj

ranj
  • Members
  • 1304 posts

Vrijeme objave: 10 Veljača 2006 - 13:10

Ranj,onu tvoju rečenicu o ubijanju štimanjem tankog shella nisam razumio.Možda se radilo o neispravnom bubnju jer ako sve štima bubanj se može vrlo lako naštimati.To sam pokušao objasniti kad sam opisivao BEARING EDGE.aKo jebubanj bio star lako moguće da je to razlog a ako je nov možda je tvornička greška što također ne bi bilo čudno. :(

Tanji shell u "suradnji" s odredjenim tipom koze ima, u pravilu, veci "tonalni spektar", a samim tim i vise mogucnosti za postizanje odredjenog zvuka = treba ti vise vremena za to. Koliko god je jedan tanki shell bogatiji vibracijama, isto toliko je "bogatiji" i frekvencijama/tonovima koji nisu bas tako lijepi i muzikalni :(. Da bi ti tonovi nestali iz zvucne slike predstoji nam temeljit proces stimanja, a to traje. Minutama, satima, danima, godinama... Cvrsci/deblji shell je, u tom pogledu, stabilniji jer neke frekvencije/zvukovi jednostavno nisu ukljuceni u cijeli spektar. S druge strane to ne znaci automatski da je taj shell i BOLJI!Slikovito preneseno: jedan Recording Custom ili Pearl BLX, pogotovo u kombinaciji s emperor ili pin stripe ce se puno brze natimati na solidan sound od Brady-ija s Ambassador Clear, ali ako si das truda onda moze taj Brady zazvucat onako kako RC ili BLX nikad nece. Drukcije da se razumijemo! Vjerujem "drzi ritam" da imas bogato iskustvo u gradjenju instrumenta i pretpostavljam da svoje postavke izvlacis iz tog iskustva. U mom slucaju se radi o neiskustvu u gradnji/teoriji instrumenta kao takvog, tako da polazim od svirackog iskustva. Od prvih godina kad sam poceo svirati mi je stimanje bilo vazan dio svirke jer sam odmah postao svjestan vaznosti i neophodnosti dobro natimanog instrumenta. Puno godina i bezbroj odsviranih koncerata kasnije, drzim da je stimanje bubnja beskrajan proces kojim svaki put dodjes do nekog novog saznanja kako se tvoj instrument ponasa i reagira u razlicitoj zvucnoj situaciji te koliko zeljenih (i nezeljenih ;D) zvukova mozes iz njega izvuci. Kad sam svoju prvu Trowu pokusao nastimati nisam ni znao kako bi to trebalo zvucati, ali sam barem saznao da ako okrecem sarafe se "nesto" dogadja sa soundom :o. Mislim da kvaka nije uopce u tome koliko brzo mozes nastimat bubanj vec da li si dobio zeljeni sound ili ne. A zeljeni sound ne diktiras samo ti kao bubnjar vec akustika prostora, glazba koju sviras, tehnicke mogucnosti i nemogucnosti okruzenja u kojem sviras, tonac, producent...pa i onaj koji te je unajmio da sviras :(. Gitara ima jasnu shemu stimanja. Piano isto. Bubanj se moze stimati na tonalne intervale (T.Bozzio, izmedju ostalih...), ali i apsolutno ne mora! Stovise, nekad tomovi nastimani na odredjene tonove mogu itekako smetati mjuzi, tj. kompoziciji "oko njih". Zato je bubanj otvoren za kombinacije i stimanje do besvjesti! U tome je car experimentiranja s kozama, stimovima, odnosima gornjih i donjih koza, shell-ovima, obrucima i sta ti ja znam jos cime! Da mi kazes: ovaj bubanj nastimas za pet minuta ja ti kazem: "How boring!" ::o Zato jer sam dosao do stupnja u zivotu da manje-vise SVAKI bubanj mogu za pet minuta uciniti "uoptrebljivim", ali kad dobijem pod ruku nesto sto ima sirok dijapazon mogucnosti onda cu si uzeti i vremena da to istrazim :(. Nema idealnog stima na bubnju jer nema "idealnog sounda za idealnog bubnjara." Koliko bubnjara, toliko stimova i soundova. Netko duze, netko krace, netko vise, netko nize... Opet se vracam na ono od prije "drzi ritam": mislim da nema PERFEKTNOG SETA BUBNJEVA na kojem ce sve sto pozelis zvucati optimalno; to bi bilo stvarno: "How boring!" ::o Ali zato svatko treba teziti svladavanju stimanja svog instrumenta jer si time pomaze kreiranju VLASTITOG SOUNDA, a to je ono sto puno vise pridonosi formiranju originalnog i kvalitetnog bubnjara nego tri duple pedale, X-hatovi, octabani i dve lansirne rampe :o.A dok stimanje barem koliko-toliko ne upoznas, jedan Brady ce ti zadati puno vise glavobolje od Yamahe Rec. Cstm. :o. A kad se upoznas, ni onda ne znaci da je sad gotovo jer uvijek ce izroniti neki novi zvukic iz tvoje skupocjene kante ;D. I tako unedogled....

UNUTRAŠNJA OBRADAtakođer ima utjecaj na ukupni zvuk bubnja.Neki bubnjevi su proizvedeni sa istim gloss finišom iznutra kao i izvana i to im daje više reflektirajući zvuk,vrlo čist i jasan,ali zbog toga što je smanjena apsorbcija u stijenki,zvuk je manje "woody"(drven).Bubnjevi sa satin finišom iznutra,daju više zvuka drva a bubnjevi kojima unutrašnjost uopće nije finiširana imaju poroznu,hrapavu površinu i oni daju još više utjecaja drva na ukupni zvuk.

Uvijek me je zanimala ona "jedna ruka" sive farbe u Gretschevima. Nikada nisam popusio pricu da je to bio dio "that great Gretsch sound" ::o ::o ::o.Uostalom, nikada nisam popusio pricu sa Gretschom anyway tako da mozda nisam zahvalan materijal za "indoktriniranje" teorijama o gummwoodu u kombinaciji s die-cast obrucima, ali...."drzi ritam", elaboriraj malo? Znam da je moj stari BLX imao unutrasnjost lakiranu hi-gloss i da je to imalo utjecaj na sound, ali moram reci minoran. A Hayman je imao cijelu unutrasnjost u debelom bijelom laku; osjecala se razlika u soundu. Tih godina (kraj 60-tih pocetak 70-tih) je jos par njih farbalo unutrasnjost: Ludwig i Rogers, to sto ja znam. Hmmm, trend ili potreba za specificnim soundom? ::( ??? DW je do 1997 svoje Keller shels ipak malo mazao satinom, bar mi se tako cinilo, ali od onda, ova svoja drva ne maze nicim...I tako...

#20 drži ritam

drži ritam
  • Members
  • 91 posts

Vrijeme objave: 10 Veljača 2006 - 15:10

E ovako :DRanj,rekao si puno lipih stvari al..Tanji shell-veći tonalni spektar-više mogućnosti za postizanje određenog zvuka.s tim se slažem i to sam ptedhodno napisao.Bubanj svaki,i tanki i debeli, ima osnovnu notu +harmonici i overton.Također sam napisao da dedlja stijenka ima tendenciju proiciranja čistog tona same opne.a sa podizanjem štima ima tendenciju kočenja odnosno gušenja zvuka.Pouka za "debelu"bertu niski štim i tu daje najbolje rezultate.Primjer Rec.Custom,...sa pin stripe il emperor ili neka duga višeslojna opna-solidan sound.Međutim,ako uzmeš neki "tanki"bubanj i štimaš ga također na niski štim,pa makar to bio i Ambasador clear,jednako brzo ćeš naštimati solidan sound, koji će imati veći tonalni spektar-"veći"zvuk.Aako te je...neke frekvencije(harmonici i overton)to se rješava štimanjem. :DJa još nisam ni došao o priče o štimanju.Ovo je tek uvod gdje pokušavam objasniti kako nastaje zvuk i koji elementi utječu na njegovu promjenu.Također sam rekao da jedino na šta utječe bubnjar je način štimanja.Sve ostalo je "ugrađeno"u instrumentu ili vanjskim "utjecajima ;)prostorija,tonac,producent.....Gitara ima svoju šemu,piano svoju a ima i bubanj svoju. :( Što se tiče tomova svaki za sebe bi morali biti naštimani a odnos između više tomova ne mora biti u određenim intervalima.Obično se (uglavnom)štimaju melodično,al ako neko neće,nema muzičke policije pa da hapsi ;D :DNema idealnog(savršenog)čovjeka pa tako ni ničega što je on napravio :(Što se tiče Greča I Hajmananešto kasnije a vidim da pratiš tehničke podatke pa samo za informaciju moj mahogonij "debel"cca 4,3mm.8plyŠto ti govori taj podatak?(možda nešto a možda ništa) ;D




Category 1
Important Section
O nama
Glazbeni Forum je najveća zajednica glazbenika i ljubitelja glazbe na hrvatskom internetu još od 2003. godine.
Brojimo preko 25 000 registriranih članova.
Pratite nas
facebook Twitter Youtube Feed
Copyright © 2003 - 2016 Glazbeni Forum. Sva prava pridržana.