Jump to content


Slika
- - - - -

Korisni bass linkovi !


  • Please log in to reply
7574 odgovor(a) na ovu temu

#21 thule

thule
  • Members
  • 613 posts

Vrijeme objave: 12 Lipanj 2004 - 18:50

evo copy-paste mog posta u jednom drugom topicu.....isprobah rbx 775 i trb-5 u yamahinom music shopu, pa evo par detalja:rbx:volume, tone, promjena pickupa (prednji (neck), oba, stražnji (bridge), aktiva-pasivanije bio vrat naštelan pa me prodavač uvjeravao da kad se to napravi da će zvučat bolje, no svejedno....nikako nisam uspio dobit onaj zvuk koji sam htio (isprobavano na istom pojačalu i na istim settingsima kao i šta imam doma), bilo to aktivno ili pasivnorazlika između aktive i pasive nije bila neka drastična, pasiva je bila malo tiša i izgubila je malo zvuka i to je tobass je bio crne boje i donji dio vrata (ono di dođe palac) je bio isto u toj boji i nekako mi se činilo da mi ne dopušta da ruka klizi kao šta sam navikaocijena: 6500kntrb:volume, pickup kontrola (na principu potenciometra, nema tri fiksne mogućnosti nego praktički bezbroj), bass, middle i trebble kontrola (sve isto kao potenciometri)ni ovdje nije vrat bio bogza šta naštelan (tj meni po volji) ali nekako mi se lakše sviralo....željeni zvuk se puno lakše dobiva i može se dobiti puno različitih zvukova što kod rbx-a nisam uspio....nema pasivni mod, ali mislim da ni ne treba....donji dio vrata zadovoljavajući....cijena: 8000knzaključak:preporučam trb-5!! za tih 1500kn (200 eura) više dobije se, po meni, dosta bolji bass sa više mogunosti i, opet kažem: po meni, ugodniji za sviranje....

#22 ROGI_bannan

ROGI_bannan

    banned

  • Banned
  • 1779 posts

Vrijeme objave: 14 Lipanj 2004 - 19:38

eto ,nakon 2 mjeseca posjedovanja da velim kaj imam za rec o tomfamoznom RBX6John Myung signature basu, naime, kupio sam ga polovnog (3mjeseca je bio star .. skoro novo bi se reklo)dakle, prvo kaj sam primjetio bila je TEŽINA, odurno tezak, blizu 6 kila mozda zato jer sam navikao na puno lakse baseve do sad, drugo jeto da sam cuo i procitao mnogo toga o sirini vrata, da je pre sirok ,naime, vrat i nje sirok toliko ako ste svrali prije na 5 zicanome n o za one koji su do tad imali samo 4 zicane baseve s uskim vratovima, ne cudim se jer meni je nakon sto sam ga svirao par tjedana instruktorov fender jazz izgledoko da ima cackalicu umjesto vrata, ok , sad drugo stvar je tih 6 zica, prvo mi je izgledalo ko da mi se muti dok sam svirao, ok, ok nakon par dana sam i to savladao, jedna od dobrih stvari je to da je vrat odiza ... izravnan znaci nije vrat polukrug, nego odrezani polukrug, zbog velicine vrata, nakon nekgo vremena su mi se zbog sirine vrata poceli javljati grcevi u zglobovima u palcu , i to ovim na unutranjoj strani palca, oke i to sam sad navikom na vrat sredio, dalje , bas izgleda ko opaka masina i zagranitrana vam je pozornost gdje god nastupali ili pojavili se , oke sad na tehnicke stvari.naime dok sam ga ubacio u pojacalo , ostao sam odusevljen, uzasno je osjetljiv, na svaki dodir reagira, tako da tjera doslovce da ga se svira opusteno bez napora u prstima, sto je jako dobro jer vam fakat treba snage za taj vrat.odusevili su me harmonici, cak dok je bio slozen 50%bridge 50% neck pickupa dok sam slozio potenciometar na 100% bridge pickup (onaj dalje od vrata, bilze kraju basa) ... uuuu... ludilo, harmonici su strahovito osjetljivi (john myung ih koristi podosta pa nije ni cudo) , bas ono kaj sam trazio , dalje , kontrole na potenciometrima su , bas, mid, high, volume i mix pickupova (biranjepickupova mixanjem) , to daje daleko veci raspon boje zvuka za birati negoklasicni switch ili samo volumen potenciometri za svaki pickup. jos jedno odusevljenje je bila fora da svi osim volume potenciometra imaju dok dodu na pola , mali.... skljoc, tj, malu kocnicu , eeee... ludilo naime ovi za bas,mid i high su na pola 100% a dalje manje ilil vise , to sam tek poslje otkrio a do onda sam se cudio zasto mi je zvuk blago distorziran. elektronika je navodno ista ko pattitucijeva (trb) samo malo drugacije slozena,,,,,,... drugi pickupovi i to, da, radi se o tome da su na JM-uhumbuckeri i moram reci da su sumovi fakat necujni , jedino je malo suond prenabrijan ali s malo igranja po potenciometrima da se sloziti i topli mirni tekuci zvuk ... heh. dalje kaj se tice vrata, drze ga 2 sipke, i 3slojni je od johe a gore je rosewood (ako se ne varam) vrat je ravan ko staklo i odlicno je to kaj ni jedna zica ne zuji previse ni na jednom polju , kalsicni yamahin bridge (mogli su ga malo bolje srediti, ali kaj sad)ovaj opaki "infinity inlay" na vratu je opak , ali je zbunjujuc jer se srediste inlaya nalazi na 13 polju (?????) sto jako zbunjuje ali ako se paznja obraca samona gornje tocke na vratu (sa strane ) nema beda, jedino dalje od 15-16 freta zbog sirine vrata nisam ispocetka vidio dobro koj ton sviram (fakat mi se mjesalo , sve te zice i vrat i fretovi i ovaj inlay) , ali velika ZAMJERKA JE BOJA PROKLETOG KONJICA (ako se tak zove) , ono na gornjem kraju vrata , kod 1. freta, mislim bijeli je , odurno mi odskace od ostatka basapa su mogli bar crni staviti da se poklapa s vratom i pickupovima.dalje, masinice su yamahine ali malo bolje od standardnih i prilicno precizne.jako lijepo slozeno sve, kaj se toga tice jedino kaj odiza se cini ko da su malo traljavo slozene , nisu bas simetricno postavljene, zbog oblika glave .tijelo je joha , a gore je naljepljen tanki sloj rebrastog javora ako sam dobro zapamtio ime drveta, odispod je boja malo tamnija , ustvari zelenija a gore je tirkizna (zeleno plava) , lak je odlican, uspio sam ga jako lupiti slucajno u metalni rub od pojacala , ostala je samo mala tockica, znam da mi je na jednom frendovom squieru otpao komad boje dok sam ga tkvom snagom drmnuo u isti taj dio pojacala ;D da, lak je odlican dalje , kaj se tice ergonomije , uzasna je , neudoban je za drzati malo vislje oke, ako ga se drzi "ispod jaja " nema veze samo kaj ... ja ne sviram tak drzim ga mi je pupak na sredini ili malo vislje od sredine basa, malo su rubovi trebali biti zaobljeni ko na jazzu, ali oke i to se da pretrpiti. na porbi/svirci naime, koliko god gitara bila glasna, reze ju u dubokom pojasu, ima nevjerojatanfeelin, i je ustvari , mislim, tu je, jako se dobro cuje, ne gubi se , nevjerojatnoto jos nisam s ni jednim basom dozivio , basista JE TU S NJIM, jako ga se dobrocuje , ne gubi se , ali ni ne nadglasava ostale instrumente i jako se dobro uklapau cijelu sliku , s obzirom na raspon boje zvuka moze biti pozadniski ŠUS (da nabrije sound), solo, slap ludilo... svea na koncertu sve to + hehehehe pozornost (bas sa 6 zica,,, ludilo , jos taj infinity inlay na vratu )tapping je , ko klavir, ludo , fakat se sve cuje jako je osjetljiv dakle tapping je odlican mislim , uza sve ove dobre strane ima i losih nekih (koje sam rekao)tako da nije vrh vrhova bas ali za to koliko sam ga platio bogme je fenomenalan. da se isprave greske bio bi jos bolji ali te greske su vise stvar ukusa nego pravih nedostatakanekima se naime ne svida taj zvuk , aktiva , ali eto, meni je super.volim imati siroki raspon koji mi ovaj bas daje.tak da mogu dobiti sound ko flea pa sa par okrataja po potenciometrima zvucati ko harris, ili jos malo frljenja pa imati myungov soundda, bas je za rock i metal i defintivno ima taj zvuk tako da neki koji ne vole jaci sound ce biti razocarani soundomali , bas dok se svira na suho , ima sound koji je moram reci jako jako blizu fender jazz-u (jednom iz 60-tih kojeg sam probao kod instruktora)i kuzim zakaj ljudi vole taj sound, sve je to super , bi bi presretan da ima jos za prebaciti na pasivu ko kak ima stari samick , pa mislim da bi dobio i slican takav zvuk ali kaj je tu je.malo prepravaka ko arijana i eto savrseni za mene trenutno bas.sve kaj mi treba da se izrazim tih 6 zica fakat daje raspon i blesavo je trkeljati da je to nepotrebnopogotovo jednom dok iskusite harmonike... grrr... a jos da ne pricam o tome koliko raspon tonova postoji na raspolaganjuu jednoj poziciji ... hehe . zasto se ogranicavati?zato ako zelite relativno jeftin 6 zicani bas , potrazite ga u oglasima (vise se ne proizvodi) i kupite ganecete pozalilti ako su vam omiljeni myung i metal / rock basisti toliko evo linka gdje mozete vidjeti slike www.geocities.com/vukrogi

#23 ROGI_bannan

ROGI_bannan

    banned

  • Banned
  • 1779 posts

Vrijeme objave: 15 Lipanj 2004 - 21:44

SAMICK 5 zicani da, da ne bi mislili da se radi ovdje o reklami za bas samo cu iznjeti objektivne iskaze. dakle radi se o bas gitari firme samick , 5 zicanom. idemo po redu , od tijela , sto se tice vizalnog dojma kojeg sam stekao , prva reakcija na bas je bila "Wow" , vizualno samo naravno, naime prilicno je sareni , i ima jako upadljiv finish, nije to sve, inlayi da vratu su umjesto tocaka , mali gromovi heheheh ! , mrak , jos to da je i 1. fret oznacen istiminlayom heheh , jos bolje, tako opakije izgleda , no pri malo boljoj inspekciji primjecuju se male greske u postavljanju inaya, naime , traljavo su slozenivide se mrlje od ljepila oko inlaya, i ponegdje previse izrezano drvo(vidi se preduga crta za utor za inlay) , znaci da je netko sam to radio , uostalom basje bio rabljen i vidi se da ga je netko rucno farbao, naime postoji 2-3 mala mjesta gdje fali mrvica boje i vidi se drvo (preko laka naravno !) jos jedna zamjerka je traljavo ofaban dio oko pickup switcha kod potenciometara vrat, je sve u svemu dobar , treba ga najvise svakih 1,5 godina poravnatijer imam ga vec 3 pa znam , eto, kaj se tih detalaj tice , oko masinica na vratu , precizne , ali ne pretjerano, pogotovo dok je u pitanju B zica, malo su pre brze, i to se rijesi nekako ali klimala mi se je na G zici masinica i malo sarafljenja i sve je bilo oke ! sad masinice imaju tendenciju da se odpuste svakih godinu dana pa i terba to malo podesiti , oke ima posla na basu svakih par mjeseci ako zelite da daje 200% od sebe. da se vratim na tijelo , prilicno je ergonomskinapravljeno , daleko bolje od RBX6JM-a koji mi je bio sok kaj se tice ergonomije nakon samicka, da, tijelo se jednostvano stopi sa basom i a nije pre tezak tako da ce vam ramena biti sretna. bridge je malo traljavo rijesen , oke drzi zice jako dobro samo provlacenje zica kroz njega je prava muka jer ... ovako izgleda (profil) ____ __ / || \___/ | zica ide po sredini , i desno je kraj basa a na lijevo je vrat naime ,rupe su, od ljeva na desno u sredini , pa 2. nize od sredine tako da ne vidite bas kuda zica ide pa je tesko ju provuci jos gore je to kaj ako imate deblje zice , jako tesko B zica prolazi kroz rupuali jako dobro drzi oktave na mjestu !dalje , pickupovi su jedan bilze vratu je klasicni P-split ko na precisionui daje bogme duboke baseve, jedan je single coil blize bridge-u koji ima jako jazz zvuk , pickupovi su oke, nisu vrh a nisu ni najlosijiprilicno jak output na pasivi , i visoki nisu ostri negu vise hrskavi (crisp)da, na pasivi , ali aktiva je nesto drugo, daje onu jako jako duboku podlogukoju pasiva jednostavno ne daje , tako da su mogucnosti jako lijepe ...kaj se tice kontrola , ima 3 potenciometra , prvi je za volumen P-pickupa drugi je za single coil pickup, volumen isto, a treci je za viskoe tonove (cut/boost) , postoji jos i swithc, sa 3 pozicije koji je dosta koristan , 1. pozicja je samo P pickup, 2. je oba pa mixate ih sa volumenima za oba, a 3. pozicija je samo single coil pickupvrlo korisno kod sviranja za brzo mijenjanje boje zvuka sada malo vise o tome kako " lezi ", naime, bas ima uzasno tanki vrat, dimenzija je izmedu fender jazz 4 zicanog i istog precisiona, znaci jako jako uzak razmak medu zicama, dakle malo je cudno to ali samo malo privikavanja i imate ga u ruci, (toliko u ultra tanikim ibanez vratovima) ???ako se zice spuste nisko ,mekan je samo cim ih bacite na pola tona dolje, struzu ko lude po fretovima, response je zadovoljavajuc a i attack nije los, ali ima poseban zvuk , jako proseban jaki duboki + hrskavi visoki + mrvicu srednjih za presence da, u bendu zvuci oke, lijepi presence samo se ponekad gubi ako su bunjevi/gitare preglasniza razliku od myunga koj je u tome definitvno najjaci kojegsam do sad probao, da ima mana , ima i dobrih strana ova 24 freta su jako jako zanimljiva stvar , jer bas koji sam imao prije toga imao ih je svega 20 i to neka bijedna 4 zicana kopija jaza ...ufff..5 zica je velika stvar a danas se cini sve vise vaznija da, jos jedna mala zamjerka je na to da je B zica preglasna promjenio sam 4 kompleta i uvjek isto, mrvicu je glasnija od ostalih ali kombinacijom mixeva pickupova se da ispraviti bar malo, dalje oko g zice je fora da je malo tisa, pa opet mala igra s potenciometrima i to se ispravi eto ,sad je u najboljem stanju do sad jer je vrat ko staklo ravan a i visina pickupova i zica je jako po mom ukusu znaci zice nisko, a pickupovi ne previse gore,,,,, da mekano sviram , nisam ga do jucer ozbiljnije zasvirao od kad sam myunga kupio ali sve vise vidim sad njegove nedostatke ali i zlatne specificnosti tapping je malo mutan , slap odlicno zvucii ima jako rezonirajuca mjesta, one tocke gdje tonovi nekak pre glasno zvuce ali velim , jedan obicniji kompresor i to se rijesi.eto, ipak sam 3 godine njega svriao tak da mi je prirastaoza srce, za pocetnike je fenomenalan, malo i pre dobarza neke koji sviraju vec duze ok ili ispod prosjeka ali , za te novce (2000kn) je fakat superetosliku takoder mozete vidjeti na www.geocities.com/vukrogi

#24 Guest_tosters boys_*

Guest_tosters boys_*
  • Guests

Vrijeme objave: 24 Lipanj 2004 - 10:57

www.mybasone.com

#25 Furnaletto

Furnaletto
  • Members
  • 3421 posts

Vrijeme objave: 11 Kolovoz 2004 - 12:38

Ok.... Drugi bass kojeg sam svirao je Aries Tijelo je mahagony, top orah.... elektronika Aries samogucnoscu splitanja Humbucker/ SinglcoilPicupovi AriesBRidge Aries customVrat kroz tijelo , 7 djelova, javor wenge,fretboard Wengebass je sviran na nastupu na joska lokasa..bass radi nevjerojatno dobro... izbalansiran je i sl... zvuk je karakteran, a h zica je nesto najpreciznije sto sam svirao.... drugm rijecima bass je rols rojs...Arijan je od prije godine dana poceo raditi svoje pickupe i bridgev sto ej rezultirao daleko boljim odzivom zice i zvuk je karakteristicniji ... bass je izbalansiran.. odlicno... kad se ustekao u pojacalo reakcija benda je bila u jebote koji brzi bass.... zvuk bassa je nevejrojatno artikuliran, u odnosu na moga trb-a fretlessa bass ima precizniji zvuk, nekako je "brzi"..... neznam kako to objasnit..... lai dobro..onda sto je zanimljivo na tom basu je to da je nevjerojatno lagan za te kombinacije drva... sto znaci da ima dobro osuseno drvo ;)studijska spravica i mislim da je odlicno napravljen....probali su ga Leh i Rayni i jedan i drugi su mislim bili odusevljeni....

#26 thule

thule
  • Members
  • 613 posts

Vrijeme objave: 13 Kolovoz 2004 - 21:21

linkovi koje je preporučio gordel....www.michaelmanring.comwww.philjonesbass.com

#27 stingray

stingray
  • Members
  • 1231 posts

Vrijeme objave: 16 Kolovoz 2004 - 12:27

Ovaj stalno vrtim, ima sve što treba:http://www.musicians...ear_makers.html

#28 Gordel

Gordel
  • Members
  • 872 posts

Vrijeme objave: 21 Kolovoz 2004 - 23:52

Vidio sam na forumu da ima pitanja kao, kako drzati bass, stimanje zica i vrata, dur ili mol, tehnicke vjezbe...... i mislim da cijelu eduklaciju bi trebali staviti pod jedan topic. Pa ako netko ima pitanja, samo pitajte, ako znam odgovor odgovorit cu........ i nadam se da ce pametniji i iskusniji od mene odgovarat.........Pa da ja pitam, koliko cesto vjezbate arpeggia i ljestvice, i naravno koje...................

#29 Gerontius

Gerontius
  • Members
  • 4244 posts

Vrijeme objave: 22 Kolovoz 2004 - 01:20

postoji rubrika zvana tehnika i teorija, pa neka tamo pisu pitanja...ova je rubrika vise za bas kao instrument

#30 Gordel

Gordel
  • Members
  • 872 posts

Vrijeme objave: 22 Kolovoz 2004 - 09:19

De e pa bas sam to tu zato napravio jer je bilo da je netko napisao improvizacija na basu, a najcesce su odgovarali gitaristi........ bas je jako razlicit instrument od gitare.... pa mislim da od viska glava ne boli..... a i tamo u onoj rubrici je jako tesko naci bas basiste...........

#31 Rainy

Rainy
  • Members
  • 2323 posts

Vrijeme objave: 22 Kolovoz 2004 - 10:17

bash mi je drago ne samo sto je netko otvorio ovakav topic neg sto imamo i par ljudi na forumu koji dosta razumiju glazbenu teoriju vezanu uz bass gitaru  :)evo par pitanja koje mislim da mnogo ljudi s nedostatkom znanja glazbene teroije dosta muche pogotovo kada s bendom rade autorske stvari...1. recimo svira se neki najbanalniji rock, i gitarist slozi stvar sa nekakvim akordima  npr.  Am  F   C  G  Gis, i on to sad tebi onak odsvira i sad ti trebas slozit nekakve lajne ali da ne budu lupanje po rootu, nego ipak nest ''zanimljivije'' al sa tim da ima nekakve veze s vezom a ne nekakvo neukusno trkeljanje po vratu....2. bendovi tipa No Doubt, Skunk Anansie, Jamiroquai, Incubus(stariji) - imaju svi zanimljive lajne a cini se da su odsvirane kako treba i tamo gdje treba... jel tu ima puno znanja glazbene teorije ili jednostavno ljudi su kreativci i mogu osjetiti harmoniju medju tonovima ?3. ako ste gledali Myungov divx onda ste mogli vidjet (nesto najdosadnije u zivotu) kako on sat i nest govori samo o ljestvicama, akordima, tappingu(sto mu IMO i neide bash najbolje) al on je govorio kao robot... ni trunke smijeha nekakve zafrkancije, mislim da je myung ociti primjer covjeka koji kad vidi vrat bassa vidi nule i jedinice, gdje mu je teroija totalno ubila neku spontanost i da tako kazem kreativnost... S druge strane jedan Flea u svom divxu koji od teorije zna samo imena zhica E A D G ima tu neku prirodnu opičenost i kreativnost jednostavno na svoj zdravoseljacki nacin pokaze neke vrlo korisne trikove i vježbe...na kraju, smatram da jedan ozbiljan glazbenik treba poznavati teoriju i sluzit se njome cisto u tome da dobije nekakav layoute na koji primjeni svoju mastu  ;)stay tuned  ;)

#32 Guest_Voices_*

Guest_Voices_*
  • Guests

Vrijeme objave: 22 Kolovoz 2004 - 10:51

3. ako ste gledali Myungov divx onda ste mogli vidjet (nesto najdosadnije u zivotu) kako on sat i nest govori samo o ljestvicama, akordima, tappingu(sto mu IMO i neide bash najbolje) al on je govorio kao robot... ni trunke smijeha nekakve zafrkancije, mislim da je myung ociti primjer covjeka koji kad vidi vrat bassa vidi nule i jedinice, gdje mu je teroija totalno ubila neku spontanost i da tako kazem kreativnost... S druge strane jedan Flea u svom divxu koji od teorije zna samo imena zhica E A D G ima tu neku prirodnu opičenost i kreativnost jednostavno na svoj zdravoseljacki nacin pokaze neke vrlo korisne trikove i vježbe...

Di je na ovom pitanju upitnik?!?Myungu teorija ubila kreativnost?Upravo suprotno...teorija mu je pomogla da razvije kreativnost što se jako dobro može čut na snimkama DT-a,Platypusa,Jelly Jama i Explorers Cluba. Druga je stvar što je čovjek po prirodi takav....tih i samozatajan pa je i njegova škola pomalo dosadna. Ma što ja to serem...dosadna je do boli! Samo ipak treba razdvojit Myunga kao glazbenika i kao "učitelja" odnosno glazbenika koji je imao priliku da napravi svoju video školu. Nemaju svi iste pedagoške i sviračke sposobnosti a iz tvog posta shvaćam da generaliziraš i poistovjećuješ ta dva muzička segmenta. Zato ovo i pišem kako bih upozorio na štetnost takvog razmišljanja i zamolio da se Myungu oda dužno poštovanje i priznanje za dosadašnji rad. Myung nije najbolji basist na svijetu,ima ih puno boljih....kako "tehničara" tako i "emotivaca" no ono što za Myunga možemo reć je da mu....teorija nikako nije ubila spontanost i kreativnost! That's the way he like it! I like it isto! ;)A kad smo kod Flea-inog DivX-a moram reć da ja nakon višestrukog uzastopnog gledanja te video škole nisam bio ništa muzički osvješteniji niti sam postigao ikakav napredak jer to nije ono što me zanima niti imam takav "slobodan" pristup bassu. Na tom Divxu sam vidio samo čovjeka koji je loš muzički pedagog,lošiji od Myunga usudio bih se reći. Ok,cut the crap Voices! ;DSlavimo glazbu,slavimo različitost! Long live Flea & Myung!

#33 Gordel

Gordel
  • Members
  • 872 posts

Vrijeme objave: 22 Kolovoz 2004 - 12:04

Ovako sto se tice Incubusa.... i mao sam frenda u L.A.-u koji je privatno ih znao jer su godinama svirali klub do kluba svaki dan, tako da kad imas bend s kojim sviras vec par godina jednostavno se kuzi kad se ljudi upoznaju u bendu, i kak pocnu zajedno funkcionirat....(ako te s vremenom ne unisti Record Company..)A sto se tice glazbene teorije evo jedan primjer koji ce mozda odgovoriti na pitanje.......Imao sam puno problema kada sam neke muzicare htio upoznat s jazz-om, oni su rekli (ukratko ) da to nije muzika, nego hrpa nota koje nemaju veze jedna s drugom.... i onda sam shvatio....... Jazz kao vjerovatno i John Myung Divx (ne znam nisam gledo), kao gledat stenografski text, ako ga ne razumijes nece imati smisla....... (ovo je sada u kratko, ali mislim da bi bilo vrijedno uci u mozda Myungov svijet i probat vidjet kako on razmislja......), ali mislim da bi svi trebali to shvatit kao izazov, da sve vise shvatimo muziku kao univerzalni govor...........Flea kao drugo mislim da zna puno teorije jer mu je tata bio jazz trubac, i flea sam svira trubu...... sve je to razlika u osobi.....naravno postoje oni koji nista ne znaju o teoriji, kao hendrix, ali svirao je za poludit.....A sto se tice ove progresije sto ti gitarista svira nemoj se bojat svirat kako si reko "nest ''zanimljivije'' al sa tim da ima nekakve veze s vezom a ne nekakvo neukusno trkeljanje po vratu....", to je ponekad jako dobro jer uvijek moze izaci nesto bolje........Bas sam jucer navecer gledao teme kao ljestvice....... ima ljudi koji ne znaju zasto uopce vjezbat ljestvice....... e pa, kao sto sve ide iz srca ili iz glave, ili iz srca i iz glave, mi to moramo hraniti, znaci, ako ti mozes sada otpjevat c-dur ljestvicu, kako bi sve tek bilo lakse kada bi mogao otpjevat i altered ljestvicu i mixlydian b9b13, i whole tone ljestvicu, etc.............Tvoj unutarnj sluh bi se jako popravio, i naravno tvoj muzicki vokabular, to ti je isto kao kad si pjesnik, a vokabular ti je malen (gramatika i same rijeci ti fale)..... ne kazem da ne mozes biti pjesnik, al puno vise pomaze kad vise znas.... otvoreniji si i vise tog mozes napisat ili odsvirat..........Naravno da ima ljudi kojima to odmaze (kako bi rekli oni koji u to ne vjeruju i ne znaju ( samu edukaciju)), ali vjeruj mi, ja ih jos nisam sreo.......... :-) nadam se da sam pomogao.........

#34 Furnaletto

Furnaletto
  • Members
  • 3421 posts

Vrijeme objave: 23 Kolovoz 2004 - 14:14

e to sa teroijom i naobrazbom ja tupim zadnjih godinu dana i jos nas nekolicina i uvik se nadje netko koji oce to opovrgnuti.... ka da je teorija nesto sto glazbeniku ogranicava izrazavanje....bez veze... sto vise znas i sto vise sviras to bolje sviras... uopstalom uvijek se sjetim Paca de Lucie i Jaco Pastoriusa te Gary Willisa, ti ljudi znaju sve... i ne vidim da ih je ta teorija u icemu kocila..... eto... to je dovoljan pokazatelj da bjezanje od učenja teorije i glazbe je totalni nonsens... ;) ali neki zaključci dodju sa godinama.,.... valjda...pozdrav gordel....

#35 zla_smrt

zla_smrt
  • Members
  • 167 posts

Vrijeme objave: 23 Kolovoz 2004 - 16:59

kao u svemu u zivotu, da bi bio dobar u praksi trebas znat i stagod teorije. glupo je govorit da je teorija ikada nekoga sputala. teorija te samo moze razvit u boljem smjeru.. nikako u losijem. ali sama teorija ti nece dati kreativnost, koliko god se mi nadali tome. teorija je alat pomocu kojeg se ja kao basist izrazavam. da neznam nista od teorije, ne bi se ni bavija glazbom. po meni je to totalno glupo i to nije bit same glazbe. treba svirat, ali ujedno i razumit ono sto sviras. tek tada je krug zatvoren..

#36 Furnaletto

Furnaletto
  • Members
  • 3421 posts

Vrijeme objave: 23 Kolovoz 2004 - 17:13

tako je....... i to je to.... odvajat teoriju od prakse isto je i proucavat šahovsku teoriju bez ijedne odigrane partije.... bez veze.... eto.... mislim da smo time zaključili vrlo jednostavnu tezu... ;) jel tako sida :)

#37 Gordel

Gordel
  • Members
  • 872 posts

Vrijeme objave: 23 Kolovoz 2004 - 22:23

da ali........ poanta je u tome da....... ljudi priznaju sto ne znaju....... a ne da skrivaju sebe iza svojih ideja ili nacela.........bas me npr. zanima koliko ovdje basista zna arpeggie kroz durske modove........... bez tensija i bez molskih modova......... a mislim da je to jako bitno za improviziranje....... (improviziranje smatram pod...... charlie Parker, Miles, Coltrane, Wooten, Caron, etc.).P.S. sorry ljudi sto malo davim s teorijm ali jako tesko nadem ljude da se nademo pa onda 1, 2 ,3, i da odsviramo malo stvari iz Real booka, ili etc......... (a to sam radio cijele dane kad sam zivio vani)Pa ako ima koji basista da zeli svirat........ neka se javi...........Vrlo mi je drago sto su se nasli par basista i eto vec se vide promjene, ne da se hvalim, al dao sam instukcije i vec se vidi kako se napreduje u jazz-u ili etc...... sva harmonija u "nasem" (zapadnom) svijetu je ista.....samo sam s ovim htio reci da fala bogu ima onih koji nesto zele znati........

#38 ROGI_bannan

ROGI_bannan

    banned

  • Banned
  • 1779 posts

Vrijeme objave: 24 Kolovoz 2004 - 18:21

objasnis pliz kaj to sve je kaj si sad spomenuo ?

#39 Gordel

Gordel
  • Members
  • 872 posts

Vrijeme objave: 24 Kolovoz 2004 - 23:22

Rogi to ti je jako duboka tema, i tesko je objasnit samo u par rijeci( barem meni), ali ako hoces mozemo se par put naci, pa .......... mali raditi na tome...biti ce mi zadovoljstvo...... ali samo ako te zanima......

#40 djemo

djemo
  • Members
  • 106 posts

Vrijeme objave: 25 Kolovoz 2004 - 13:33

Ma to je definitivno stvar individue, dok će se neki zadovoljitsviranjem root petica držim ćvrst ritam šeme drugi traže više.Sigurno ste i vi imali gitaristei bubnjare kojima možete svirati samo root jer vam pokraj njihovih sranja ništadrugo ne preostaje. Osobno mislim da sam više naučio o sviranju u bendovima nego doma ljestvičareći,zato što uostalom i sviram SA bendovima.Što se tiče jazza (govorim o starijim formama ne fuzijama) nećete čuti puno bass solaža osim kad svi drugi šute (rijetko) i tu je puno važnija promjena akorda i JAAKO dobar sluh. I misim da nije potrebo navodit imena tipa John Coltrane, Paco de Luciajer oni jednostavno nisu basisti što ne znači da ih ne trebaslušati nego..... šta god. Inače sviranje drugih instrumenata beside bassa puno pomažezato toplo preporučam. Bas je fizički naporan instrument (čast iznimkama)i težak sa svirat akorde (pogotovo fretless) pa zato u svakojglazbenoj školi se uči još jedan instrument najčešće klavijature jer je na njima lako uhvatiti i zapamtiti proširene akorde i njihove modove.Eto znam da puno pričam ali ne mogu si pomoći.




Category 1
Important Section
O nama
Glazbeni Forum je najveća zajednica glazbenika i ljubitelja glazbe na hrvatskom internetu još od 2003. godine.
Brojimo preko 25 000 registriranih članova.
Pratite nas
facebook Twitter Youtube Feed
Copyright © 2003 - 2016 Glazbeni Forum. Sva prava pridržana.